ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, יעמוד בראש אקסלרטור חברתי

לא חסרות תוכניות האצה לסטארטאפים בישראל; אבל בין יותר מ-100 התוכניות שפעילות כיום בישראל, קמים מדי פעם אקסלרטורים עם מאפיינים יחודיים. כזה הוא "360", האקסלרטור החברתי החדש, שמוביל ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שנועד לקדם מיזמים עם אוריינטציה חברתית.

360 היא תוכנית האצה וחממה לקידום, תמיכה וליווי של חברות בעלות אוריינטציה חברתית. כל החברות שישתתפו בתוכנית יעברו תכנית בת 40 שבועות, במהלכה יזכו למנטורינג, תמיכה וליווי לעסקים שלהם, במטרה לעזור להם לפרוץ. בזמן התוכנית יעבדו החברות במסגרת בחלל עבודה משותף בתל אביב, כשמי שילווה אותם מקרוב יהיו חברי הועדה המייעצת של הארגון, שיתרמו מניסיונם, ידיעותיהם וקשריהם לטובת קידום העסקים והאצתם.

מתוך מספר מאות מועמדים נבחרו 16 חברות להשתתף במחזור הראשון של התוכנית וביניהן החברות הבאות: BKind של דן ליבאשוץ, עידו פרנקל וערן רוזן, שמציע כרטיס פיזי שבאמצעותו מייצרים שרשראות של מעשים טובים בין אנשים (״תעביר את זה הלאה״); blendwiz.me – אפליקציה ואתר שמחברים בין מקומיים ומטיילים בעלי תחומי עניין משותפים לפעילויות משותפות, המיזם פותח את בועת הזכוכית בה מטייל המטייל העצמאי ומאפשר לו לפגוש ולחוות את המקום, והסצינות המקומיות, דרך חיבור ישיר למקומי; BE CARE של זיו אוחנה ושלמה אורי חיימי, מיזם שמתגמל מחזור אריזות מכל הסוגים (לא אריזות בחוק הפיקדון); ד"ר דבור של טארק דבור שמשלב בין טכנולוגיות מתקדמות ובין צמחי מרפא מהגליל; "המקום הכי חם בגיהנום" של עינת פישביין, שכולל פלטפורמת עיתונאות עצמאית שדבקה בעקרונות של דמוקרטיה, שיוויון וצדק חברתי ולא מפחדת לקחת צד; ו-ShrinkMeApp של גיתית להב ושמרית לב, שפיתחו אפליקציה אנושית לתזונה ודיאטה המשלבת בין נוחות של אפליקציה לבין מדריך תזונה צמוד.

תמיר פרדו. "פלטפורמה ייחודית שמאפשרת לאותם בעלי ידע, ניסיון ומשאבים לרתום את הכוחות האלה עבורכם, העסקים החברתיים" | צילום: חיים כץ, לע"מ

"שמירה על הידע בקצה הפירמידה פוגעת בכל השכבות"

כאמור, תמיר פרדו ישמש כיושב ראש המועצת המייעצת של החממה, כשאליו יצטרפו עוד דמויות מפתח ביניהן אמיר חייק, לשעבר מנכ"ל התאחדות התעשיינים בישראל וכיום פרשן ומנכ"ל BRT; אודי רוזנבאום, בכיר בבנק לאומי; אברהם בר-אילן, מנהל אחריות חברתית תאגידי של בנק הפועלים; צפרא פרלמוטר, מייסדת ובעלים של "קו.קו קולקטיב קולקשן", רלי שור, שכיהנה כדירקטורית ויו"ר ועדת ביקורת בתאגיד המים של תל אביב ועוד.

באירוע ההשקה אמר פרדו: "אני חושב ששמירה של הידע והניסיון בקצה הפירמידה פוגעת בכל השכבות הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית. לחלוקת הידע והניסיון שנצבר כלפי מטה על ידי מי שפילסו דרכם לראש הפירמידה, תהווה מנוע צמיחה בפני עצמו למשק בכלל ולעולם העסקים החברתיים בפרט". פרדו הוסיף: "360 כחממה, הבינה את החשיבות של הכוח הזה ויצרה כאן פלטפורמה ייחודית שמאפשרת לאותם בעלי ידע, ניסיון ומשאבים לרתום את הכוחות האלה עבורכם העסקים החברתיים שמבקשים לצמוח ולהגדיל את השפעתם".

בארץ פועלים מספר אקסלרטורים שמתמקדים במיזמים עם אוריינטציה חברתית ביניהם Tech for Good, התוכנית החברתית של 8200, ה-SocialTechLab ו-Rally.

 

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים

חיפוש עבודה בסיליקון ואלי – לא מה שחשבתם

זה לא מקבוק אלא לפטופ שעולה 800 דולר ומריץ לינוקס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן