רגע לפני ההכרזה: מה מתכננת פייסבוק להשיק הערב?

בסוף השבוע שעבר שחררה פייסבוק הזמנה לאירוע הכרזה חגיגי, שעתיד להתקיים הערב (17:00 שעון ישראל), אותו מיתגה תחת הסלוגן "בואו לצפות במראה חדש לניוז פיד". רגע לפני פתיחת הדלתות, אתרי האינטרנט עובדים במרץ במטרה לנסות ולהבין כבר עכשיו מה הרשת החברתית הגדולה בעולם מתכננת עבור משתמשיה – ואנו מציגים לכם את רשימת הדיווחים המלאה.

אם יש דבר אחד שבטוח לגבי האירוע שפייסבוק מתכננת לקיים, הוא שיעסוק בעיקר סביב הניוז פיד של החברה – וזאת ניתן להבין כבר מההזמנה אותה שחררה פייסבוק. על פי השמועות והדיווחים האחרונים, ההתמקדות העיקרית של פייסבוק במראה החדש יהיה בהפרדת ומיון התכנים, שיתאימו לתחומי העניין וההרגלים השונים של המשתמשים.


מה הוא מתכנן? צוקרברג | צילום: רויטרס

במסגרת ההפרדה המדוברת, פייסבוק תציע ככל הנראה מספר טאבים שונים שיאפשרו למשתמשים לצפות בסטטוסים, תמונות, מוזיקה, אפליקציות ונושאים נוספים – כל אחד בפני עצמו. כך לדוגמה, אם לא מתחשק לכם לקרוא את הסטטוסים החדשים של חבריכם אך אתם כן מעוניינים לראות את התמונות העדכניות ביותר שלהם, תוכלו לעשות זאת בקלות, באמצעות לחיצה בודדת על התוכן הרצוי.

לצד ההפרדה, דיווחים נוספים מעידים על כך שפייסבוק מתכננת להציג הטמעה עמוקה יותר של שירות אינסטגרם ותצוגת התמונות על גבי הפיד ושיפור האינטרקציה עם שאר האפליקציות והשירותים ברשת החברתית. דגש נוסף בו בחרה החברה נוגע לויזואליזציה שתבוא לידי ביטוי באמצעות תמונות ברזולוציה גבוהה יותר, פוסטים שחבריכם אהבו יופיעו בצורה בולטת יותר וגם המפרסמים "יקודמו", ויופיע גם הם בצורה בולטת יותר מבעבר.

אם נסמוך על פעולותיה של פייסבוק עד היום, העדכונים הנוכחיים יגיעו קודם כל למשתמשי הדסקטופ, ורק לאחר מכן יגיעו למשתמשי המובייל. על פי דיווח שפורסם בטק קראנץ' לפני כחודש וחצי, מסתמן כי הרשת החברתית בוחנת כבר תקופה ארוכה עדכון משמעותי לגרסת המובייל, שנועד להציע מראה שונה ואינטואיטיבי, שיפורים בממשק המשתמש וחווית השימוש הכללית.

יקר יותר?

כידוע, אחת מהנקודות העיקריות בהן מתמקדת הרשת החברתית לאחרונה, היא פרסום. סביר להניח שחלק מהשיפורים והשדרוגים החדשים שיוצגו, יכללו גם פרסומות מרובות יותר, וגדולות יותר. דיווח נוסף חושף כי על פי פטנט אותו רשמה פייסבוק באמצע שנת 2011 (ופורסם בחודש ינואר האחרון), היא עתידה להציע למשתמשים אפשרות להמנע מפרסומות ומודעות בניוז פיד שלהם, בתמורה לתשלום חודשי.

בעוד שהפטנט, הנקרא Paid Profile Personalization לא מזכיר בפירוש את פייסבוק אלא מתייחס בכלליות לרשתות חברתיות, מיועד להציע למשתמשים אפשרות לסדר ולהתאים אישית את התכנים המוצגים להם, תמורת תשלום חודשי. ייתכן כי זהו השינוי המשמעותי והגדול ביותר אותו מתכננת פייסבוק להציג, ויכול להיות שתבחר לא "לשלוף את הקלף החזק" כרגע, אלא להרגיל את המשתמשים לסוג שימוש חדש ברשת החברתית.

לצפייה בידיעה המקורית לחצו כאן.

ידיעות נוספות מניוזגיק:

מיהם ה-Growth Hackers וכיצד יכולים לעזור לסטארטאפ שלכם?

להתראות פיקאסה; שלום גוגל פלוס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן