רגע לפני הצניחה: סוחר הונה לקוח וקנה מניות אפל במיליארד דולר

תוצאותיה הרבעוניות של אפל שפורסמו בסוף אוקטובר אכזבו אנשים רבים בוול סטריט, אך אף אחד לא סבל מכך יותר מסוחר אחד בחברת רושדייל סקיוריטיז, שהימר בגדול על מניית החברה. הסוחר קנה מניות אפל במיליארד דולר לפני פרסום התוצאות, במסגרת מה שכונה על ידי בית המשפט כ"מזימת הונאה של התעשרות בזק שהתפוצצה לו בפרצוף". 

תביעה פלילית שהוגשה נגד הסוחר גורסת כי דיוויד מילר ביצע הונאה לכאורה במטרה להרוויח ממניית אפל לאחר פרסום רווחיה לרבעון השלישי של השנה. על פי כתב האישום, ב-25 באוקטובר קנה מילר קרוב ל-1.6 מיליון מניות של אפל, בטענה כי מדובר בהזמנת אחד הלקוחות, אולם לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות, ובעקבות צניחת המניה, הודיע הלקוח כי ביקש לקנות רק 1,625 מניות. בתגובה טען מילר כי מדובר בטעות אנוש, וכי ביצע בטעות את עסקותיו של הלקוח מספר פעמים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

חברת רושדייל נאלצה להתמודד עם ההפסדים הכבדים שגרמו פעולותיו של מילר והסתכמו ב-5 מיליון דולר. כתוצאה מכך נכנסה החברה למצוקה ומספר עובדים בכירים פרשו מתפקידם.

 
צילום: רויטרס

בנוסף טוענות הרשויות האמריקאיות כי מילר הונה סוחר נוסף כששיכנע אותו להיכנס לפוזיציית שורט על 500 אלף מניות אפל, תוך שהוא טוען כי הוא עובד עבור חברה אחרת. לדברי התובעים, מילר ביצע את המהלך כהליך גידור מפני הכסף הגדול שהוא שם על מניית אפל עבור רושדייל. במהלך זה, טוענת התביעה, סיכן ממון רב (למרות שבסופו של דבר דווקא פוזיציית השורט התגלתה כרווחית).

לדברי סוכנת ה-FBI שהשתתפה בחקירת הפרשה, קימברלי מרץ, "מילר השתמש בהתנהגות פושעת לרווחיו האישיים על חשבון אחרים, כמו שניתן לראות פעמים רבות בסוג זה של הונאה". לטענתה, סוג זה של מניפולציה במסחר במניות עלול להביא להשלכות חמורות וארוכות טווח על כל המעורבים.

מילר נעצר על ידי ה-FBI אמש ושוחרר לביתו בערבות של 300 אלף דולר. אם יורשע, עלול מילר לקבל את העונש המקסימלי על העבירה שביצע – 20 שנות מאסר בפועל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן