רובוקופ גרסת המציאות: הכירו את השוטרים החדשים שילחמו בפשע

מתברר כי רובוקופ אכן קיים, לפחות במזרח התיכון. משטרת דובאי מצרפת תוספת חדשנית לשורותיה – שוטר רובוט, בגודל טבעי של בן אדם. לפי דו"ח שנמסר מרויטרס, הרובוקופ "יכול לעזור בזיהוי חשודים מבוקשים ולאסוף ראיות. הוא יסייר באזורים הומי אדם בעיר, כחלק מתכנית ממשלתית שמטרתה להחליף חלק מהשוטרים האנושיים המסיירים, במכונות שיעשו עבודה דומה".

למה לתת למישהו בעל מראה אנושי את הסיכון כשמישהו בעל פנים מפחידות המורכב מגלגלי שיניים ומפלסטיק יכול לעשות את אותה העבודה? כוחות המשטרה בדובאי מקווים להחליף כרבע מהשוטרים האנושיים שלהם בשוטרים רובוטיים עד 2030.

אם המראה של שוטרים רובוטיים בעלי יד קלה על ההדק מדאיגים אתכם, תהיו בטוחים שמדובר יותר בדוכן עזרה של שוטר על גלגלים מאשר איזשהו שוטר רובוט שיתפקד כרוצח אימתני.

שוטר הרובוט החדש יוכל לקרוא תווי פנים אנושיים ולזהות חשודים. לשוטר לא יהיה פה, ופניו יראו ריקנות ולבנות בעלות שתי עיניים שחורות ושקועות – אין ספק שמדובר במראה מצמרר.

אזרחים שירצו לדווח על פשע כלשהו יכולים לעשות זאת אל מול הרובוט, שכן יהיה מחובר אליו מסך מגע באזור החזה. עובד במשטרת דובאי סיפר לרויטרס שישנם הרבה יתרונות לשוטר הרובוט: "הרובוטים יכולים לעבוד ללא הפסקה והם לא יבקשו הפסקות או ימי מחלה".

הרובוט עוצב על ידי חברת PAL Robotics היושבת בברצלונה שבספרד. לדברי החברה, היא שמה לעצמה למטרה "להוביל את מחקר הרובוטיקה לעבר העולם האמיתי". עיתון מקומי של דובאי, ה- Khaleej Times פרסם ביוטיוב "שיחה בלעדית" עם לוחם הפשע הרובוטי.

סרטון השיחה עם השוטר הרובוטי:


למרות שהרובוט נראה כמו ג'ייסון וורהיס (דמות בדיונית מרכזית בסדרת סרטי האימה "יום שישי ה-13"), לחיצה אחת על כפתור ה-SOS שלו תעביר אותך מיד לקשר עם שוטר אנושי. בווידאו, השוטר הרובוטי מצדיע ואומר "ברוך הבא אדוני". לאחר מכן השוטר האנושי מראה את האפשרויות שמציע הרובוט על גבי מסך המגע שמחובר אליו.

ממשלת דובאי הביעה אופטימיות לגבי הפוטנציאל הטמון בעתידם של השוטרים הרובוטיים והודיעה כי "הרובוקופ הראשון של המדינה, הוא גרסה ראשונית למה שבסופו של דבר יהיה שוטר רובוט אשר יבצע מרדפים אחר חשודים ואף יתפוס אנשים שמנסים להתחמק מתשלום דמי חניה".

הממשלה הודיעה בנוסף כי רובוטים נוספים עתידים להגיע: "ישנן תכניות לשנתיים הקרובות בהן יבנה הרובוט הגדול בעולם אשר יוכל לרוץ במהירות של 80 קמ"ש. הרובוט, שגובהו יהיה כשלושה מטרים יוכל לסחוב ציוד כבד ויהיה תחת שליטתו של שוטר שישב בתא שיבנה בתוכו. רובוט נוסף שיעוצב בצורת ביצה יוצב באזורי חניה ויהיה אחראי על אכיפת עבירות תנועה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן