רווקים ולא יכולים בלי אייפון: הצעירים המבטיחים בארה"ב – תמונת פרופיל

בשבוע החולף פרסם מגזין פורבס זו השנה הרביעית ברציפות פרויקט מיוחד, בו הצביעו כתבי ועורכי המגזין על הצעירים המבטיחים ביותר בארה"ב במגוון תחומים. הפרויקט השנה היה הגדול ביותר מאז פורסם לראשונה, כשבסך הכל הופיעו ברשימה היוקרתית 600 צעירים (מתחת לגיל 30) אשר פועלים ב-20 תחומים שונים – החל מפיננסים ונדל"ן ועד לתרבות, אמנות וספורט.

בכל אחד מהתחומים מוצגים 30 צעירים מבטיחים במיוחד, אשר נחשבים כבר היום ל"דור העתיד" של התחומים השונים. כל אחד מאותם צעירים אשר זכה להיכלל ברשימה עבר סינון מוקפד, וכן אושר על ידי וועדה מיוחדת של אנשי מקצוע מובילים בתחום הרלוונטי, אשר בחרו מבין המועמדים השונים את 30 הצעירים המבטיחים ביותר. בין היתר, מופיעים ברשימה גם כמה נציגים כחול לבן, אשר נולדו בישראל ופועלים כיום בארה"ב בהצלחה רבה.

לאורך השנים, מספרים עורכי הרשימה, הוכיחו הצעירים אשר נבחרו להיכלל בה כי הבחירה בהם אכן הייתה מוצדקת, כשמרביתם אכן המשיכו להתפתח ולהגיע להישגים מרשימים – איש איש בתחומו. השנה, כאמור, לא פחות מ-600 צעירים הופיעו ברשימה האקסקלוסיבית, כשהכמות הגדולה מאפשרת, לראשונה, גם ללמוד לא מעט על הפרופיל הממוצע של הצעירים המופיעים ברשימה.

מלבד התחקירים, הפרטים והראיונות אשר נערכו עם הצעירים המדוברים, חילקו עורכי הרשימה גם שאלון קצר אשר בוחן כמה מהרגלי היום יום של אותם צעירים מבטיחים, אשר צפויים לתת את הטון במהלך השנים הקרובות, ולהשפיע על חיי רבים מאיתנו באופן ישיר. אז כיצד ניתן לאפיין את אותם גברים ונשים צעירים, אשר הצליחו להשתחל לרשימה היוקרתית והמבטיחה כל כך?

רווקים, אבל הולכים לישון מוקדם

אחת הסוגיות המסקרנות ביותר אודותיה נשאלו הצעירים היא שעת השינה שלהם. בעידן בו (על פי סקרים שונים) רבים מהצעירים נוטים לדחות את שעת השינה שלהם לשעות הלילה המאוחרות, מעניין לגלות כי דווקא הצעירים המבטיחים מעידים כי השעה הממוצעת בה הם הולכים לישון היא חצות. בסך הכל 53% מהמשתתפים ברשימה העידו כי הם הולכים לישון בין השעות 23:00 ל-1:00 בכל יום, בעוד 9% בלבד העידו כי הם פורשים למיתתם בשעה 2:00 (או מאוחר יותר). 8%, אגב, העידו כי הם מכבים את האור כבר בשעה 22:00 מדי לילה.

כנראה שההצלחה המקצועית המרשימה גובה גם מחיר אישי לא קל. מניתוח הנתונים עולה כי לא פחות מ-76% מהמשתתפים ברשימה הם רווקים, בעוד 24% הנותרים הם נשואים או מאורסים. ל-93% מהמשתתפים אין ילדים, בניגוד ל-7% להם יש ילדים או שהם ממתינים לילדם הראשון, אך לא מדובר בהפתעה גדולה עקב גילם הצעיר של המשתתפים.

נתון מעניין נוסף הוא אחוז בעלי התארים מסך הרשימה המכובדת. מבחינת הנתונים עולה כי 57% מהמשתתפים ברשימה מחזיקים בתואר ראשון, וכי 16% מחזיקים בתואר שני. 6% הם בעלי דוקטורט. מעניינת במיוחד העובדה כי 8% מהצעירים נשרו מלימודיהם באקדמיה, וכי 8% נוספים לא מרשמו כלל ללימודים גבוהים. מבין אלו אשר מחזיקים בתואר אקדמי, אוניברסיטת הרווארד שלחה השנה את מספר המשתתפים הגדול ביותר לרשימה, כשאחריה ניתן למצוא את MIT, אוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת פנסילבניה.

הולכים לישון מוקדם – ולבד | צילום: thinkstockphotos

מנטור? בנג'מין פרנקלין. גאדג'ט? מכונת קפה

בנוסף למידע הכללי אודות הרגלי היום יום של אותם צעירים, שאלו עורכי הרשימה גם בדבר הדמויות אשר הם תופסים כ"מודל לחיקוי". את המקום הראשון תפס באופן מעט מפתיע היזם יליד דרום אפריקה אלון מאסק, אשר הקים, בין היתר, את חברת התשלומים באינטרנט פיי-פל ואת חברת הרכב טסלה. מאסק אמנם נחשב בארה"ב לגורו של ממש עבור יזמים רבים, אך בהחלט מפתיע לגלות כי הוא השאיר מאחור דמויות דוגמת סטיב ג'ובס, ביל גייטס או וורן באפט. למקומות הראשונים הגיעו גם נשיא ארה"ב לשעבר בנג'מין פרנקלין וסגנית נשיא פייסבוק שריל סנדברג, אשר נחשבת לאחת המובילות של המהלך להעצמה נשית בארה"ב.

הצעירים נשאלו גם על גאדג'ט אשר הם תופסים כחיוני במיוחד לניהול חיי היום יום באופן תקין. כאן לא נרשמה הפתעה גדולה, כשאת הפסגה כבש מכשיר האייפון של חברת אפל. אפל שולטת גם במקום השני עם מחשב המקבוק. בנוסף במעלה הרשימה מככבים מצלמות מתקדמות, אוזניות איכותיות, מכשיר קינדל ואפילו מסחטת מיץ ומכונת קפה.

לסיום, התבקשו הצעירים המככבים ברשימה לבחור מילה אחת, אשר לראייתם עומדת בבסיסה של כל הצלחה מקצועית. המילה אשר הושמעה הכי הרבה פעמים הייתה "התמדה", כשגם "תשוקה", "עקשנות", סקרנות" ואפילו "משפחה" התברגו במעלה הרשימה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן