רוח וצלצולים? מניית סנאפצ’אט מדשדשת 3 חודשים לאחר הנפקתה

החיים כחברה מונפקת לא קלים עבור סנאפצ'אט. עברו רק שלושה חודשים מאז הפכיתה לחברה ציבורית, וכבר בחמישי האחרון מניותיה צנחו חזרה אל המחיר בו החברה הונפקה – 17 דולר, ירידה של כ-5% מערכן.

מניות החברה החלו להתערער כאשר הוגש לראשונה דו"ח הרווחים הרבעוני ב-11 למאי, שגילה הפסדים של כ-20 סנט למניה, יותר מצפי האנליסטים והמשקיעים. משמעותו של נתון זה הוא הפסד של 2.2 מיליארד דולר. מניות החברה ספגו נפילה חדה של כ-21% באותו יום.

האפליקציה מספקת נתונים נמוכים מהצפוי | צילום: Fotolia

בהשוואה לשאר ענקיות המדיה חברתית, סנאפצ'אט הצעירה יצאה להנפקה הכי מהר – לאחר שש שנות פעילות בלבד. פייסבוק למשל, הונפקה ב-2012 לאחר שמונה שנות פעילות. טוויטר פעלה במשך שבע שנים טרם הנפקתה.

האפליקציה מבוססת מדיה חברתית מתקשה לספק נתונים של מעורבות גולשים, גדילת הקהילה והורדות – נתונים חשובים כאשר מודדים אפליקציית סושיאל. לחברה שעדיין נמצאת בהפסדים, נתונים אלו עוזרים למשקיעים להבין האם היא בדרך לרווחיות או לא.

סנאפצ'אט דיווחה לאחרונה על 166 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, פחות מרף 168 מיליון המשתמשים שאנליסטים העריכו שיהיו. קהל המשתמשים, מורכב בעיקרו מבני נוער ובני דור ה-Y, קהל שקשה למכור למפרסמים. החברה מדווחת כי מדד הרווח פר משתמש עומד על 90 סנט, הרבה מאחורי 4.70 דולר בטוויטר או כמעט 20 דולר בפייסבוק.

לעומת זאת, זה לא הרבה זמן מאז שקיימת האופציה לפרסם בסנאפצ'אט, פחות משלוש שנים, ומאז שהפלטפורמה העלתה את הפרסומת הראשונה שלה – כעת הרווחים הרבעוניים מפרסום עומדים על 150 מיליון דולר, פי כמעט שלושה מאז שנה שעברה.

בחודש שעבר החברה אף העלתה הילוך בתחום והציעה הנחות ובונוסים במטרה לעודד מפרסמים שטרם פירסמו בסנאפצ'אט, וחשפה שירות בינה מלאכותית חדש המסוגל לטרגט קהלי יעד מתאימים יותר למודעות המפרסמים.

אך למרות זאת, אנליסטים עדיין לא בטוחים במניה של סנאפצ'אט, ומצמידים את ממוצע מחירי המניה ל-20.90 דולר. מוקדם יותר החודש הורידה סיטיגרופ את ההמלצה על המניה מקניה לנייטרלית. סנאפצ'אט צפויה לפרסם דו"ח רווחים נוסף בתחילת אוגוסט, ואז תמונת המצב תתבהר מעט יותר ונוכל לדעת האם האפליקציה כאן כדי להישאר, או שמדובר באחת האכזבות הגדולות של עולם הרשתות החברתיות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן