רוכשי דירה בירושלים במחיר של עד 1.8 מיליון שקל – יזכו במענק

בתום דיון קולני, אישרה הבוקר ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הלוואות לדיור, אשר מאפשר לרוכשי דירות חדשות מקבלנים בירושלים בשווי מקסימלי של 1.8 מיליון שקל, לקבל מענק בגובה 100 אלף שקל.

האפשרות למימוש המענק, החל מ-15 ביולי ועד 31 בדצמבר השנה, ינתן לרוכשי דירה יחידה בלבד. ההטבה הינה מכוח חוק מ-2001 שנועד לעודד זוגות צעירים לרכוש דירות בבירה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) דרש ממשרדי האוצר והשיכון לפרסם הנחיות ברורות בנוגע למענקים על מנת לאפשר את מימוש ההטבה. המענקים יינתנו למי שיעמדו בקריטריונים – מחוסרי דיור, שהדירה שיירכשו היא להם הדירה הראשונה ושאותה ירכשו ישירות מקבלן", אמר סלומינסקי.


צילום: מרק ישראל סלם

סלומינסקי הבהיר, בין השאר, שביטול הנוסח הקודם של החוק נועד לתקן עיוות משמעותי, שבו גם רוכשי דירות יוקרה יכולים היו לזכות במענק. עוד הבהיר סלומינסקי כי "הפשרה שהושגה עם האוצר והשיכון נועדה על מנת למנוע ביטול מיידי מוחלט של המענקים ולאפשר פרק זמן נוסף למימוש הזכאות, דווקא בתקופה שבה מחירי הדיור בבירה האמירו כל כך".

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) איים שיצביע נגד הצעת החוק, אם יחול רטרואקטיבית מ- 2013: "הצורך לשמור על מסגרת התקציב מחייב אמנם לאשר גזירות, אך לא אתן יד לאבסורד,, אמר ריבלין. "רבים מצויים בתהליך רכישת דירה בירושלים והתקשרות עם קבלן ולא ייתכן שהממשלה תחזיר את הגלגל לאחור ותחיל הסדרים רטרואקטיבית. יש לקבוע שביטול ההלוואות יחול רק בסוף השנה". לאחר שסלומינסקי הציג את הפשרה שהשיג מול משרדי האוצר והשיכון, תמך ריבלין בנוסח החדש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן