רופאיו של שרון: "נותרו לו ימים ספורים". בניו: "תמיד יש לנו תקווה‬"

מצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מוסיף להיות קשה, וזאת לאחר שאמש (ד') הודיע בית החולים שיבא על החמרה במצבו הרפואי. שרון מאושפז מאז התמוטט ב-4 בינואר 2006, לאחר שעבר אירוע מוחי, בפעם השנייה בתוך חודש.

ככל הנראה, הסיבה להדרדרות במצבו של שרון היא אי ספיקת כליות, דבר שעלול להביא לקריסת מערכות. בני משפחתו של שרון שוהים לצידו כל הזמן ומקבלים עדכונים מהרופאים. מבית החולים תל השומר נמסר כי הם נערכים לכל מצב ובמידה ויהיה שינוי קריטי במצב, יתקבל על כך עדכון מיידי.

בניו של שרון, עמרי וגלעד, נמצאים ליד מיטת אביהם בבית החולים. "יש לנו תקווה, תמיד יש לנו תקווה", אמר עמרי שרון לג'רוזלם פוסט. עם זאת, מסרו רופאים בבית החולים לבניו של שרון כי לאביהם "נותרו ימים ספורים בלבד".


המשפחה לא יכולה לנתקו מהמכונות. שרון. צילום: רויטרס

חשוב לציין כי משפחתו של שרון אינה יכולה להורות על ניתוק מהמכשירים, וזאת משום שהוא עדיין חי. עם זאת, הם יכולים להחליט האם הטיפול שיינתן לראש הממשלה לשעבר יהיה "פסיבי", קרי טיפול שמטרתו לא תהיה הארכת חייו.

לפני כחודש עבר שרון ניתוח בעקבות זיהום שנגרם לו במקום בו מחוברת אליו צינורית הזנה. לפי "חדשות 10", ההדרדרות במצבן של הכליות החל לפני מספר ימים, ושרון טופל בדיאליזה, אבל ככל הנראה הטיפול לא הצליח להיטיב את מצבו, שמוגדר כעת "קשה".

שרון בן ה-85 כאמור מאושפז בבית החולים כבר 8 שנים, קודם בהדסה עין כרם, ומאז מאי 2006 בשיבא. ראש הממשלה לשעבר עבר בדצמבר 2005 אירוע מוח, ממנו התאושש וחזר לתפקוד רגיל.

עם זאת בבדיקות שעבר בבית החולים התברר כי עליו לעבור הליך רפואי נוסף וזה נקבע ל-5 בינואר 2006. יום לפני כן, בשעות הערב עבר שרון אירוע מוחי שני, חמור יותר מקודמו, וממנו הוא כבר לא התאושש.

בעקבות התמוטטות של שרון נכנס אהוד אולמרט ללשכת ראש הממשלה, שהחליף אותו גם בראשות המפלגה שהקים שרון זה מכבר, "קדימה". שרון כיהן כראש הממשלה בשתי קדנציות, לראשונה מבניהן נבחר בשנת 2001.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן