רוצים העלאה בשכר? הנה האסטרטגיה הנכונה

אתם עובדים במשרה שלכם כבר תקופה ארוכה ומתחילים לחשוב שמגיעה לכם העלאה במשכורת. עבור חלקנו הכניסה אל משרד הבוס ודרישת ההעלאה היא עניין פשוט וטריוויאלי, אך רובנו רואים בכך רגע מפחיד ומותח. אז מה עושים? הנה כמה עצות להתנהלות נכונה שתביא אתכם אל התוצאה הרצויה:

ראשית, אספו מידע

1. הבינו כיצד עובד תהליך העלאת השכר בחברה בה אתם עובדים

למדו מתי ניתנות העלאות. האם הן ניתנות זמן קצר לאחר שיחות המשוב השנתיות? האם ניתן לתת אותן בכל מועד בשנה? מי צריך לאשר את ההעלאה? האם יש קריטריונים מסוימים שחייבים לעמוד בהם?

2. הצטיידו במידע על משכורות במקומות עבודה אחרים

השקיעו מספיק זמן במחקר אודות המשכורת הממוצעת וטווח השכר במשרות דומות לשלכם. שאלו חברים, ובדקו באתרי השוואה באינטרנט. האם השכר שלכם תואם את ההשכלה והניסיון שלכם?

ידע הוא כוח. אספו מידע והשתמשו בו כדי להשיג את מבוקשכם | צילום: thinkstock

3. בדקו היכן שכרכם נמצא על סקלת השכר במקום העבודה שלכם

שבו עם נציג משאבי האנוש ובקשו ממנו להסביר על המשכורת שלכם, ועל סולם המשכורות בארגון. אילו משכורות תואמות לאילו תפקידים וכיצד אפשר לשנות את רמת השכר.

4. בררו מה המנהל הישיר שלכם חושב עליכם ועל עבודתכם

האם הבוס שלכם חושב שאתם עושים עבודה לא טובה, עבודה ממוצעת או עבודה טובה במיוחד? איך הביצועים שלכם בהשוואה לחברי צוות אחרים? אילו נקודות חוזק ונקודות חולשה הבוס שלכם מוצא בכם?

שלב הבא – גבשו אסטרטגיה


1. גבשו רשימה של הישגיכם

מה עשיתם במהלך עבודתכם שנחשב מעל ומעבר למה שנדרש מכם? כתבו את ההישגים שלכם וציינו דוגמאות שיכולות להדגים את הביצועים הטובים שלכם ותרומתכם לחברה.

2. גבשו תוכנית להתפתחות הקרירה שלכם

האם כבר יש לכם תוכנית כזו? אם לא, גבשו אותה. ציינו לעצמכם מהן השאיפות המקצועיות שלכם ל-5 עד 10 השנים הקרובות ומהם הצעדים שתצטרכו לעשות כדי להשיג אותן. אילו תפקידים תצטרכו למלא עד אז, כדי להיות כשירים ומשרות ברמות גבוהות יותר. איזה ניסיון, הכשרה או השכלה תצטרכו לרכוש? היו מוכנים לשיחה על המטרות קצרות וארוכות הטווח שלכם.

3. הכינו את ההצדקות שלכם

התכוננו להסביר בצורה עובדתית ולא אמוציונלית מדוע אתם חושבים שאתם צריכים להיות מתוגמלים בשכר גבוה יותר. האם השכר שלכם נמוך משל אחרים בעמדות דומות בחברה? האם הוא נמוך ביחס לתפקידים דומים בתעשייה? האם לא קיבלתם העלאה כמה שנים? האם נטל העבודה גדל משמעותית? חפשו דרכים לכמת את הביצועים שלכם, ולהראות שאתם מבצעים את עבודתכם מעל הממוצע.

דעו לאן אתם הולכים ותכננו את צעדיכם בהתאם | צילום: thinkstock

4. החליטו מראש כיצד תגיבו אם התשובה תהיה שלילית

אם הבוס מסרב לתת לכם את ההעלאה, האם יש משהו אחר שיכול לספק אתכם – למשל בונוס חד פעמי? אולי השתתפות בשכר לימוד להכשרה מקצועית או לימודים גבוהים? אל תשכחו גם לשאול את הבוס שלכם מה עליכם לעשות כדי שתוכלו לקבל את ההעלאה בעתיד.

5. בחרו את המועד המתאים לבקשה

ראשית, שימו לב מה מצב החברה שלכם – אם אתם נמצאים בתקופה בה יש קיצוצים, הגיוסים מוקפאים, ואנשים מפוטרים, כדאי שתחכו. בחרו מועד בו החברה נמצאת במצב כלכלי טוב. מעבר לכך, בחרו יום טוב לפגישה שלכם עם הבוס – הימנעו מימים בהם אתם יודעים שהבוס בדרך כלל עסוק, ובחרו מעוד רגוע ככל האפשר.

קבלת העלאה בשכר היא משימה שההצלחה שלה תלויה בעיקר בכם – אם תתכוננו נכון, תתכננו את האסטרטגיה שלכם ואת התזמון הנכון, כנראה שתצליחו. היו רציונליים, הגיוניים ולא אמוציונליים. בהצלחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן