“רוצים ללוות את האישה מילדות ועד זיקנה, בכל טיפול לו היא תזדקק ובכל שלב בחיים”

פעם, לפני המצאת הקניונים ומרכזי הקניות (לפחות ככה מספרים), היו החנויות השונות פזורות ברחבי העיר כולה. אם רציתם לקפוץ לחנות הספרים, להיכנס לרגע לחנות בגדים אחת, לחנות נעליים שנייה, ולסיים בחנות צעצועים כדי לקנות מתנה לאחיין – הייתם נאלצים לנדוד ולנסוע בין חנות לחנות. היום, לעומת זאת, כל החנויות ארוזות יחדיו בקניון הקרוב לביתכם, וכל הנדידה בין החנויות מסתכמת בתנועה רגלית ומעבר בין הקומות השונות (וגם במקרה הזה, אף צרכן לא נדרש לטפס במדרגות חלילה).

ניתן לדון שעות ארוכות על ההשלכות של "תרבות הקניונים" על החברה המערבית ועל תרבות הצריכה של כולנו, אך אין ספק כי לפחות בגזרת הנוחות – המגמה הקלה על חיי רבים מאיתנו. כעת, במרכז הרפואי "מור" החליט שאם הצרכנים לא צריכים לנוע בין החנויות השונות – אז מדוע שאנשים הזקוקים לטיפול רפואי יעשו זאת? לכן, הקימו ברמת אביב מרכז חדש, מתקדם, וראשון מסוגו בארץ, אשר מציע לקהל הנשים את כל השירותים הרפואיים להם הן עשויות להזדקק – והכל תחת קורת גג אחת, במתחם מעוצב ומושקע במיוחד.

"קונספט חדש". יעקובסון | צילום: יח"צ

"אין מתחם שפועל בקונספט כזה בארץ", אומרת בראיון מיוחד ד"ר אורית יעקובסון, מנכ"לית המרכז. "הרעיון היה שכל שירות רפואי אליו תזדקק האישה במהלך חייה – ירוכז במרכז אחד בלבד, החל בגיל ההתבגרות ועד לזיקנה. כל תחום ותחום קיים. טיפולי נשים, טיפולי פוריות, ליווי הריון, סקירת מערכות, טיפול בהגעה לגיל המעבר, מרכז מיוחד לבריאות השד, מרכז סקסולוגיה, דיאטניות, פסיכולוגיות. הכל נמצא שם".

במרכז החדש אשר נפתח השבוע הושקעו לא רק כספים רבים – אלא גם לא מעט מחשבה. "השקענו הרבה בתכנון מקדים ובעיצוב המקום", ממשיכה יעקובסון. "המקום מאוד אינטימי. כמעט ולא קיים תור המתנה. תכנון הזמנים נעשה כך שלכל מטופלת מוקדש פרק זמן ארוך במיוחד בטיפול, בלי הלחץ לסיים כי יש תור בחוץ". ולא ש"בחוץ" כל כך נורא: המתחם כולו מעוצב ומושקע מאוד, לא מזכיר במאום את מסדרונות בתי החולים הציבוריים. "יש הרבה דברים לקחת בחשבון", מסכמת יעקובסון, "למשל שנשים שמגיעות לטיפולי פוריות לא יצטרכו לפגוש נשים הרות. אלא דברים קטנים, אבל עם חשיבות גדולה".

גם פרופסור משה הוד, המנהל הרפואי של המרכז, לא מסתיר את התלהבותו מהחשיבה והכספים אשר הושקעו בו. "יש לנו את המיכשור החדיש ביותר, את כל החידושים הטכנולוגיים המובילים בעולם", הוא מספר. "יש לנו מכשירים שאין להשיג בשום מקום אחר, גם לא במרפאות הפרטיות היוקרתיות ביותר. המוטו שלנו הוא פשוט: לפעול לניבוי ומניעה. במקום לטפל במחלה קיימת, אנו שואפים להצליח לנבא מחלות מהן יסבלו הלקוחות – ולטפל בהן מבעוד מועד. לכן אנחנו מקדישים המון מחשבה לשליש הראשון של ההריון, כדי לטפל בעובר כבר בשלב כל כך מוקדם. הבאנו, לדוגמא, מכשיר מתקדם שבוחן את ה-DNA של העובר – בתוך הדם של האם, בלי צורך לשום בדיקה פולשנית. זו רק דוגמא למיכשור מתקדם, שבשילוב עם הרופאים המובילים בארץ וסגנון החשיבה של המרכז יוכל לשפר משמעותית את חיי האם והעובר".

המרכז הנוצץ נפתח לפעילות לפני מספר ימים, וכעת ממתינים הוד, יעקובסון וצוות הרופאים לקהל הנשים אשר יגיעו למרפאות השונות. כרגע פועלים במרכז 25 רופאים, אך הוד מדגיש כי רופאים נוספים יגויסו כבר בעתיד הקרוב: זה לוקח זמן כי אנחנו בוחרים את הרופאים בפינצטה", הוא מספר. "רק מי שמתאים מקצועית ואישיותית יהיה חלק מהצוות".

פרופ' משה הוד | צילום: יח"צ

המרכז אמנם שייך למכון "מור", אך הוא פתוח לכל הקופות, השירותים והביטוחים. באשר למחיר, מספרת יעקובסון, הוא אינו גבוה יותר מהמחיר אשר תידרשו לשלם באף אחת מהמרפאות הפרטיות האחרות הפועלות בישראל כיום. כמובן שעל רקע מצב בתי החולים הציבוריים בישראל, מסדרונות המרכז החדש הנוצצים והעיצוב המוקפד בולטים אפילו יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן