רוצים לפגוש רובוט פנים מול פנים? 6 מקומות ביפן בהם זה אפשרי

בימים אלו רובוטים עסוקים בהחתמה על כרטיס עבודה והליכה לעבודה ברחבי יפן, כאשר גם אנשים מקומיים וגם תיירים יכולים להתקרב אליהם וליצור איתם קשר אישי.

הדוגמא האחרונה היא רובוט ASIMO של יצרנית הרכב הונדה, שהוטלה עליו המשימה לברך נוסעים כאשר הם מגיעים לנמל התעופה הבינלאומי נריטה, שנמצא מחוץ לטוקיו.

"הונדה תציג את נקודות החוזק הטכנולוגיות שלה על ידי ASIMO, רובוט דמוי אדם ויוצא דופן אשר מייצג את יפן, כדי לברך ולהציע את הכנסת האורחים שלה למטיילים שרק הגיעו", אמרה הונדה בהודעה לעיתונות. בתור התחלה, ASIMO יהיה בתפקיד למשך שבוע, וזה קורה בימים אלו ממש.

יברך את הנוסעים בשדה התעופה. הרובוט ASIMO | צילום: הונדה

בתוך יפן יש הזדמנויות נוספות רבות לפגוש רובטים וליצור איתם אינטראקציה. הנה חמישה מקומות שחובבי רובוטים ישמחו לבקר בהם:

סניף הבנק

רובוט אחר מוכן לעזור לכם לעשות סדר בעניינים הפיננסיים שלכם. קוראים לו NAO והוא פקיד בנק חברותי בסניף נריטה של Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ. הרובוט NAO יכול לסייע לכם במידע על שערי החליפין עבור כל מטבע שתצטרכו. הוא דובר אנגלית, יפנית וסינית, והוא מחובר אינטרנטית למערכת Watson-AI של IBM.

צפו: NAO בפעולה

חנות המכשירים הניידים

Softbank היא אחת משלוש חברות המכשירים הניידים הגדולות ביפן. בכמה חנויות נבחרות במדינה, תוכלו לפגוש את אחד מהעובדים החדשים של החברה, פפר.

פפר הוא רובוט דמוי אדם שמסוגל לתקשר איתכם. יש לו את היכולת לזהות את מצב הרוח שלכם על ידי ניתוח הבעות הפנים שלכם.

אחד מהדברים המגניבים ביותר לגבי פפר, הוא שאפשר לקחת אותו הביתה איתכם. אך למרות זאת – שימו לב. הרובוטים מסוג זה נמכרים במאגר חודשי של אלף יחידות כל פעם, והמלאי נוטה להתחסל תוך דקות ספורות.

ביקוש עצום. הרובוט פפר | צילום: Tokumeigakarinoaoshima

מלון פארק השעשועים

הרחק במערב יפן נמצא פארק השעשועים Huis Ten של בוש שעוצב בסגנון הולנדי. פקיד הקבלה שם, שנראה כמו דינוזאור (מסוג ולוצירפטור), מחכה לערוך לכם צ'ק אין למלון. הוא חלק מצוות המלון Henn-na. המטרה של המלון לטווח היא ש-80% מכלל המשימות בו יבוצעו על ידי רובוטים.

צפו: דינוזאור מקבל את פניכם במלון

משרד מודיעין לתיירים

מחוץ לקניון Diver City באי המלאכותי אודאיבה מחוץ לטוקיו, עומד כנראה הרובוט המרשים ביותר – RX-78 V2 Gundam מסדרת האנימה גאנדם.

בתוך הקניון נמצא רובוט נוסף, אמנם קטן יותר אך מרשים לא פחות, שעובד לסירוגין במהלך השנה האחרונה. הרובוט פותח על ידי טושיבה ושמו הוא Junko Chihira. הוא – או למעשה היא – דוברת יפנית, אנגלית וסינית. היא עבדה כפקידת קבלה בקניון במרכז טוקיו וסייעה להדריך תיירים באיזור האי אודאיבה.

נראית כמו אישה לכל דבר – צפו:

הקפיטריה

הוא אמנם לא נגיש בקלות כמו המקומות האחרים שצוינו כאן, אך בכל זאת נראה שמפעל קוואדה בצפון טוקיו משמש כביתם של הרובוטים הנחמדים ביותר. לא רק שכל אחד מעובדי המפעל יכול לבצע עבודה של שלושה אנשים, הם גם מגישים כוס קפה נחמדה. ועושים זאת לאט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן