ריצ'י ריץ: מלון ריץ-קרלטון הרצליה נפתח בטקס חגיגי. סגן נשיא הרשת: "הכניסה לישראל מרגשת במיוחד"

בטקס חגיגי בנוכחות בכירים רבים במשק הישראלי בכלל ובענף המלונאות והתיירות בפרט, נחנך הבוקר באופן רשמי מלון "ריץ קרלטון הרצליה" – הנציג הראשון בישראל של רשת מלונות הפאר העולמית, ואחד ממלונות היוקרה המפוארים והמרשימים בישראל.

המלון היפיפה ממוקם לחוף ימה של הרצליה (מעל מתחם הארנה), מתנשא לגובה 12 קומות וכולל 115 חדרי אירוח, אשר כולם פונים לכיוון חוף הים. בנוסף מציע המלון 3 סוויטות, לרבות סוויטת הדגל של המלון – היא הסוויטה הנשיאותית הנפרשת על פני 220 מ"ר וכוללת מטבח פרטי, חדר כניסה נפרד לאנשי צוות המלון, ועוד. בנוסף לחדרים המרשימים, מציע המלון 82 דירות נופש אשר מוצעות למכירה, מהן נמכרו עד היום 43 יחידות.

"זהו רגע מרגש מאוד לרשת כולה, ואני מודה לכולם על ההזדמנות שניתנה לנו" אמר הבוקר סגן נשיא "ריץ קרלטון" העולמית, מר סאנדיפ ווליה. "אני מאוד מתרגש להיות כאן אתכם" אמר בעברית צחה, וזכה למחיאות כפים סוערות מכלל הנוכחים.

מימין לשמאל: גיל גבע (תדהר), משה פדלון ראש עיריית הרצליה, אריה בכר (תדהר), סנדיפ וואליה (ריץ קרלטון), עירית ועדי שטראוס | צילום: אביב חופי

המלון, כאמור, הוא דריסת הרגל הראשונה של רשת מלונות הפאר העולמית "ריץ-קרלטון" בישראל. מעבר לרמת הגימור וההשקעה הניכרת היטב ברחבי המלון, שמים במלון דגש מיוחד על השירות הניתן לאורחים: "יש לנו מלון נפלא ומתקנים מעולים, אבל בסופו של דבר הכל מתרכז לאיכות הצוות", אמר מנכ"ל המלון גדי חסין. "לכן בחרנו בפינצטה 200 עובדים, חצי מהם ישראלים וחצי מהם ממדינות שונות ברחבי העולם. אנחנו לא מוכרים חדר מלון או ארוחה במסעדה – אלא חוויה כוללת".

המלון הוא לא רק הנציג הישראלי הראשון של ריץ קרלטון – אלא גם המלון הכשר הראשון ברשת כולה. מסעדת "הרברט סמואל" של השף יונתן רושפלד מציגה סניף כשר למהדרין, והמלון כולו פועל במתכונת כשרה – מתוך פנייה ברורה לקהל היהודי ברחבי העולם. "אם אתם חושבים שהיה קל להסביר לאנשי הרשת את המשמעות של מלון כשר – אתם טועים" התבדח חסין. בנוסף למסעדת היוקרה, מציע המלון שורת שירותים מפנקים במיוחד, לרבות בריכת גג המשקיפה על נוף מדהים, בר גג יוקרתי לצידה וספא מושקע במיוחד הנפרש על פני לא פחות מ-4 קומות וכולל חדרי טיפולים, סאונות, חמאם טורקי, מרפסת שיזוף המשקיפה לים, חדר כושר ועוד ועוד.

"תחום היוקרה בעולם עובר שינוי מהותי", המשיך ווליה. "אנשים כבר לא רוכשים מוצר יוקרה בשביל להניח בבית, אלא מעדיפים לחוות חוויות יוקרתיות במקום, לחוות רגעים בהם הם אומרים 'וואו'. המטרה שלנו היא לספק להם רגעים כאלו בדיוק".

הספא נפרש על פני 4 קומות | צילום: מתיו שו

בכדי להצליח במטרה זו, השקיעה קבוצת הבעלים – עדי ועירית שטראוס וגיל גבע, אריה בכר ומארק וייסמן מקבוצת "תדהר" – מעל 600 מיליון שקלים בתהליך בנייה ותכנון מורכב, אשר נמשך למעלה מ-8 שנים. אם זה לא נשמע מספיק מאתגר בפני עצמו, תוסיפו לכך את המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008, ותקבלו אתגר מורכב בכל קנה מידה.

"אני למדתי מאבי שלא משנים האתגרים או המימון – בסופו של דבר הכל מתרכז לאנשים עצמם. השותפים בפרויקט הזה הציגו הרבה תשוקה, יושרה, אמינות, וידעו להביט לכולם בעיניים – גם כשזה לא היה פשוט. כולנו רצינו להביא לישראל סטנדרט חדש שטרם נראה פה, ואני בהחלט חושב שהצלחנו בכך", אמר בטקס עדי שטראוס.

לא פחות מ-28 שפות נשמעות בפיהם של 200 חברי צוות המלון. בנוסף לעובדים הקבועים, שיגרה הרשת עשרות עובדים מנוסים ממלונות מובילים ברחבי העולם, בכדי שילמדו ו"יחנכו" את העובדים המקומיים לקראת פתיחת המלון החדש. "זו אולי נשמעת קלישאה חבוטה, אבל אנו רואים בפרויקט הזה פרויקט ציוני אמיתי" המשיך שטראוס. "אורחי המלון יהפכו לשגרירים של מדינת ישראל ברחבי העולם כולו".

מסיור ראשוני במתחם המלון הנוצץ, בהחלט נראה כי הבעלים הגאה יודע על מה הוא מדבר. ההשקעה ניכרת בכל פרט ופרט, הנוף הנשקף מהחלונות עוצר נשימה, ואפילו מזג האוויר כאילו התהפך במיוחד לרגל טקס הפתיחה החגיגי, וסיפק יום בהיר ושמיים נטולי עננים. וכמה יעלה לכם לילה במלון החדש? לילה בחדר סטנדרטי יעלה כ-370 דולר ללילה, אך אם תרצו לילה בסוויטה הנשיאותית, תיאלצו להיפרד לשלום מלא פחות מ-3,500 דולר עבור לילה בודד.

המלון הכשר הראשון של הרשת היוקרתית | צילום: מתיו שו

אין ספק כי המלון היוקרתי החדש, אשר מצטרף לשורת מלונות יוקרה אשר חודשו או נפתחו בישראל לאחרונה (הבולט שבהם מלון וולדרוף אסטוריה בירושלים אשר נפתח השנה) מרימים את רף האיכות אשר מציעים המלונות הישראלים לתיירים זרים. האם אלו אכן יגיעו? בהנהלת "ריץ קרלטון הרצליה" מקווים – ומאמינים שכן. אך האם לילה במלון יוקרה יפיפה אכן שווה סכומי עתק כאלו? על שפת הבריכה בקומה ה-12, התשובה נראית ברורה וקלה למדי. כשיורדים למטה, לעומת זאת, השאלה נראית מורכבת קצת יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן