רני רהב לנתניהו: "לא יעלה על הדעת שבהנהגתך ייסגרו עיתונים"

רני רהב קורא לממשלת ישראל להתערב במשבר בשוק התקשורת. איש יחסי הציבור שיגר מכתב לראש הממשלה בנמימין נתניהו ובו הוא מבקש את התערבותו המיידית בעניין. לדבריו, "מדינת ישראל ללא עיתונות כתובה, רחבה, חופשית והוגנת היא לא המדינה שאתה תרצה לחיות בה". 

עוד כתב רהב: "אנו ניצבים לפני רגע האמת. העיתונות הישראלית קורסת ולך, כראש ממשלה, אסור שזה יקרה במשמרת שלך. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל הדמוקרטית בהנהגתך יסגרו עיתונים או יצומצמו". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

רהב מציע מספר פתרונות שיסייעו לטענתו להציל את העיתונות בישראל. לדבריו, "הממשלה חייבת להכריז על קרן סיוע חירום לתקשורת הישראלית בראשות שופט עליון בדימוס. בנוסף, היא צריכה להעביר חוק מיוחד אשר מקנה הנחות מיוחדות במיסוי בכל מה שקשור להצלת תעשיית הפרינט, כמו הורדת מיסוי על נייר, הורדת המע״מ ממחיר העיתון ומהמוצרים הנלווים לתעשיה זו". כמו כן רהב הציע שכל התלמידים והסטודנטים בישראל יוכלו לקבל עיתון אחד בחינם על חשבון המדינה. 

רן רהב | צילום: סיון פרג'

במכתבו מציין רהב כי למרות שבין לקוחותיו הרבים נמצאים גם מספר בעלי עניין בעיתונים אך זה לא מונע ממנו לבקש את התערבות הממשלה במשבר בשוק התקשורת. רהב מונה מספר סיבות לדחיפות הנושא, ביניהן העובדה כי ענף התקשורת הוא חלק משמעותי מהמשק הישראלי וכן משום שהמשבר בגופי התקשורת המובילים מסכן את חופש הביטוי אשר נחשב לערך עליון במדינה. 

בנוסף אמר רהב כי התערבותו של נתניהו נחוצה למרות יחסו השלילי של הציבור במדינה לתקשורת. "אני מבין שהציבור הישראלי לא אוהב תקשורת מצד אחד, אפילו שונא אותה ושמח לאידה בשעה קשה זו, אבל מצד שני, הוא גם לא יכול בלעדיה. זהו החמצן של הדמוקרטיה וחלק מהשיח הציבורי ומה- DNA של כולנו". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן