רעבים? האפליקציה שתמצא את המסעדות שהכי תאהבו לאכול בהן

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת בכל ביקור בחו"ל הוא: איפה כדאי לאכול. מי לא מכיר את החיפוש המתמיד אחר המסעדות הטובות והטעימות ביותר. את השיטוט האינטנסיבי באתר התיירות והמעקב אחר המלצות הגולשים. אם גם לכם נמאס מהתהליך הארוך והלפעימים מתסכל הזה, כדאי שתכירו את נארה.מי. 

אפליקציית נארה.מי מגדירה את עצמה כ"מנוע חיפוש של תגליות אישיות" ומבטיחה למצוא עבורכם את המקומות הטובים ביותר לאכול בהם בהתאם למיקומכם בעולם, טעמכם האישי ולא פחות חשוב – המחיר שאתם מעוניינים לשלם. 

מקימי האפליקציה טוענים שבניגוד לאתרים אחרים שמבטיחים למצוא עבורכם היכן כדאי לאכול, להם יש אלגוריתם חדש שיכול לעשות זאת טוב יותר. החיפוש בנארה.מי מבוסס על מידע אישי ספציפי יותר על המשתמש. נכון לעכשיו, השירות פועל רק בארה"ב.

על פי המודל העסקה של נארה.מי, את רווחיה עושה החברה משיתוף פעולה עם מספר אתרי משלוח ושירותי הזמנת שולחנות במסעדות ברחבי ארה"ב. בחברה מדגישים כי הם אינם מעבירים מידע אישי של משתמשים למקורות אחרים. נארה.מי החלה את פעילותה ב-2010 ובשבוע שעבר השלימה גיוס של 7 מיליון דולר ממשקיעים אנג'לים. 

צילום מסך: nara.me

בנוסף, אתמול הודיעה החברה כי היא מכרה את הרישיון להשתמש בטכנולוגיה שפיתחה לאחת מחברות התקשורת הגדולות באסיה סינגטל. בחברה האסייתית אמנם לא חושפים כיצד ישתמשו בטכנולוגיה של נארה.מי אך העסקה בין השתיים מעלה שאלות רבות בנוגע לשימוש של חברות במסות המידע האישי שמציפות את האינטרנט. 

על פי העסקה, בשלב הראשון תפעיל סינגטל את שירותי המלצת המסעדות החדשים שלה במלזיה, אוסטרליה וסינגפור. בנוסף, נארה.מי הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להרחיב את שירותיה לתחומי מסחר אחרים. 

לדברי מנכ"ל נארה לוג'יקס, החברה מאחורי האפליקציה, טים קופמן, "החלק החשוב ביותר בעבודה שלנו הוא ללמוד כמה שיותר על המשתמשים. בעזרת המידע על תחומי העניין וההעדפות שלהם אנחנו לומדים יותר גם על מקומות ושירותים שונים בכל מקום שבו הם נמצאים". 

במסגרת השידרוגים הצפויים באפליקציה, בנארה מקווים למצוא מאפיינים והעדפות ספציפיות במדינות השונות. כך למשל, נמצא כי תושבי בריטניה והקולוניות שלה לשעבר יחפשו היכן אפשר להנות ממנת מרמיטה, זאת בעוד שאמריקאים קרוב לוודאי יסלדו מכך. 

אולם, עבור חצי מיליארד לקוחות הסלולר של סינגטל, השימוש באפליקציה שיודעת כל כך הרבה על טעמם האישי ואף בונה על בסיס מידע זה פרופיל חברתי, עשוי להיות בעייתי. אך לטענת קופמן, נארה.מי היא חלק מהפתרון ולא מהבעיה. "אנחנו משמשים כמעין אווטאר אנונימי שעושה את הבחירות עבור המשתמשים בתוך הרשת. הם שומרים על פרטיותם לאורך כל התהליך, מה שהופך מאוד קריטי בתקופה הנוכחית, בה כל כך הרבה גורמים מנסים לקשר את המידע האישי לפעילויות באינטרנט". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן