רפורמה ברכבת: יוקמו 2 חברות בנות – העובדים יקבלו 25% יותר

אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן, היום בערב ייחתם הסכם קיבוצי בין ועד עובדי הרכבת והנהלת הרכבת. ההסכם יסדיר את המבנה החדש של החברה, הכולל הקמת שתי חברות בנות, הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי "המבנה הארגוני החדש של רכבת ישראל יספק לחברה את הגמישות הנחוצה לה כדי לשפר משמעותית את השירות לציבור הנוסעים, זאת לאור הגידול המשמעותי שחל בהיקף הפעילות של הרכבת וקליטתם של מאות קרונות וקטרים חדשים שיכפילו את מצבת הצי הנייד של הרכבת ויאפשרו לה לקלוט רבבות נוסעים חדשים".

צילום: שמואל רחמני

על פי משרד התחבורה, ההסכם החדש כולל מספר סעיפים בתחום שיפור מקצועיות העבודה ושיפור השירות לנוסעים. במסגרת זו נחתם, לראשונה בחברה ממשלתית, כי בתוספת השכר יהיה מענק מצוינות המותנה בהשגת יעדים. היעדים הינם: מדדי השירות לנוסעים, מצוינות, זמינות נייד, דיוק הרכבות, ניקיון הרכבות, תצרוכת דלק ותצרוכת חלפים. בנוסף, יוארכו שעות פעילות ההדרכות בבית הספר.

ההסכם כולל למעשה שינוי משמעותי ומיידי בחטיבת הנייד ברכבת ישראל הכולל רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים. 

במסגרת ההסכן, יוקמו ברכבת ישראל שתי חברות בנות, ותחזוקת חלק מהרכבות תצא למיקור חוץ. בתמורה לכך ניתנה התחייבות העובדים לשקט תעשייתי של שלוש שנים וביטול כל סכסוכי העבודה הפתוחים. העובדים יזכו לתוספת של 25% בשכרם, ומענק חד פעמי של 40 אלף שקל, שיינתנו לעובדים על פי אבני דרך והתקדמות ברפורמה. בנוסף סוכם כי בחברה יקלטו בחוזה קיבוצי עובדי הקופות בתחנות הרכבת (כיום מועסקים במסגרת חברה חיצונית).

במסגרת התוכנית תוקמנה ברכבת ישראל שתי חברות בנות: חברה בת למטענים שנועדה לפתח את תחום הובלת המטענים בישראל ולהוות אלטרנטיבה להובלה במשאיות, וחברת בת לנדל"ן ומסחר שתהיה באחזקה מלאה של הרכבת ותוכל ליצור שותפות עם גורמים פרטים. בנוסף לכך 30% מהציוד הנייד הקיים והעתידי של רכבת ישראל יתוחזק, באמצעות חברה פרטית שתהווה אלטרנטיבה ראויה לתחזוקה.

מרכבת ישראל נמסר כי "המהלכים שמבצעת הנהלת הרכבת, ובכללם הסיכום ההיסטורי שנחתם הערב, נועדו לחזק את פעילות רכבת ישראל וליצור את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון על מנת שהרכבת תוכל להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי של ישראל. ההסכם הקיבוצי, שגובש יחד עם ההנהגה החדשה של ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, יביא לשקט תעשייתי ברכבת ישראל, לגמישות ניהולית וכתוצאה מכך לשיפור השירות ולמצוינות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן