Forbes Israel Logo

רפורמה חדשה של לפיד: יש עתיד תפעל להלאמת קק"ל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הציג היום תוכנית מרחיקת לכת להלאמת קק"ל והעברת הכספים והאדמות שברשותה אל המדינה. לפיד הכריז כי ביום כינונה של הכנסת ה-20 'יש עתיד' תניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לתיקון חוק קק"ל, אשר תחזיר אותה לציבור, תהפוך אותה לחברה ממשלתית, אשר מחויבת לפעול בשקיפות מלאה וכפופה לחובות רגולטוריים, בכלל זה לפיקוח על ידי מבקר המדינה.

"קק"ל נוסדה כשלא היתה לנו מדינה. היא היתה אמורה להיות גוף זמני, שמטרתו לרכוש קרקעות בארץ ישראל בשם העם היהודי ולמענו. אבל בינתיים קמה מדינה, שאמורה לנהל בעצמה את הקרקעות שלה הציבור ואת והכסף שלה", אמר לפיד. "וכמו הרבה דברים שהתקלקלו לנו בדרך, גם קק"ל התקלקלה והפכה לגוף שדואג לשמן את גלגלי המכונה המושחתת".


לפיד מול בית קק"ל בתל אביב

במפלגה טוענים כי מהלך כזה יכניס עוד מיליארד שקל בשנה לקופת המדינה ויאפשר להקל את נטל המס על הציבור, לחזק את חדרי המיון ולקיים יום לימודים ארוך. הלאמת האדמות שבידי קק"ל (2.35 מיליון דונם שהם ב-11% מקרקעות המדינה) תאפשר פיתוח ושיווק מהירים שלהן ובניה של עוד עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש. כמו כן אומרים ביש עתיד כי המהלך יבטיח כללי מינהל תקין, העדר שחיתות וצמצום הדרג הניהולי הבכיר המנופח.

"במקום שהכסף ישמש לשחיתות, נשתמש בו לחינוך, לבריאות ולרווחה ולהורדת מחירי הדיור", הסביר לפיד. "במקום שישתמשו בו לממן עסקנים פוליטיים, ונסיעות יוקרתיות לחו"ל, וחשבונות הוצאות לא נגמרים אנחנו נשתמש בו כדי שמעמד הביניים יצליח לגמור את החודש והשכבות החלשות יוכלו להתחיל אותו".

מקק"ל נמסר בתגובה: "לפיד, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה מנסה בזמן בחירות לקושש קולות ולגרד כותרות על גבה של קרן קיימת לישראל. האיש שתחת כהונתו התרחבו הפערים, נפגע החוסן החברתי, העמיק העוני, חושב שלשקר יש רגליים. האיש הזה תוקף את הארגון הלא ממשלתי היחיד שהשקיע מעל למאה מיליארד שקל לפיתוח הארץ ולטובת העם והמדינה".

לפיד ביקש לגזול באופן בלתי חוקי, ופופוליסטי את כספי קקל כדי לנסות ולהעלים את הגירעון התקדימי שיצרה מדיניותו הכושלת. לפיד מינה את ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, כמועמד לכנסת. שלפיד ישאל את ילין איפה היתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר בתקופת? שישאל את ילין מי שיקם את השטחים החקלאיים, מי פרץ דרכים ומי העניק שירות לילדים במקלטים. שלפיד ילמד, שישאל מה עשתה קק"ל והיכן היה משרד האוצר. לפיד קל בדיבורים, אפס במעשים. הוא מעולם לא הצטיין בצניעות, אבל מתברר כעת כי הוא קובע שיאים בצביעות ובפופוליזם".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.