רשות המסים פשטה על מגדלי יוקרה בת"א: "דירות רבות מושכרות לתיירים ללא דיווח"

צוותי מס הכנסה הגיעו בשבוע שעבר למגדלי יוקרה ברחבי ת"א וגילו כי רבות מהדירות בהם מושכרות לתיירים ללא דיווח, תוך פגיעה בענף המלונאות ובעוסקים בו השומרים על החוק – זאת במסגרת מבצעי הקיץ שעורכת רשות המסים בכל רחבי הארץ ובעקבות מידע שנתקבל ב"קו הצדק" (המלשינון). 

במהלך המבצע נשלחו עשרות צוותים למגדלי היוקרה ברחבי תל אביב לאיסוף מודיעיני, במסגרתו התבקשו חברות האחזקה וועדי הבתים למסור את רשימות הדיירים השוכרים דירה וכן את רשימות בעלי הבתים. מהצלבה שנערכה מול המידע המצוי בידי רשות המסים, אותרו מספר תושבי חוץ המחזיקים בדירות יוקרה במגדלים אלה, אשר כלל אינם מדווחים על הכנסותיהם מדמי שכירות.

במגדל אחר נתגלו 6 דירות שגם הן הושכרו ללא דיווח, אך לצרכי תיירות – שכירות המחוייבות במס גבוה יותר, במטרה להגן על תעשיית המלונאות המקומית. מהבדיקה התברר כי הדירות שייכות לחברה ישראלית בבעלות אזרח צרפת, אשר כלל לא קיים לה תיק במס הכנסה. עוד התברר כי גם חברת הניהול המטפלת בתפעול הנכס בשטח אינה מנכה מס במקור.


צילום: IngImages ASAP

בכל המקרים מדובר בהכנסות שנתיות של מאות אלפי שקלים ומעלה, ויחד מסתכמות ההעלמות במיליוני שקלים. לאור הממצאים, נפתחו חקירות רשמיות בנושא והוחלט על הרחבת הבדיקות לכלל מגדלי היוקרה בת"א, בשלב הראשון, וליתר הארץ בהמשך.

במסגרת מבצעי השטח של הרשות נערכו למעלה מ-500 ביקורות, מתוכן נרשמו ליקויים בדיווח בקרב כ-23% מהעסקים שנבדקו. במקרה אחד הגיעו עובדי מס הכנסה למועדון כושר ובילוי ברמת-גן, שם נתנו עוסקים חיצוניים שירותים משלימים. אחד מהעוסקים היה מסאז'יסט, שברגע שהבין שהוא נתון לביקורת, נמלט והותיר את המטופל שלו כשרק מגבת לגופו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן