רשות המסים: 9,000 ישראלים השתמשו עד כה במלשינון

‏המידע המודיעיני מקו הצדק ("המלשינון") שפתחה לפני כחודש רשות המסים עובר לשלב החקירה. הרשות מסרה היום כי החלה בשרשרת פעולות חקירה נגד חשודים באי דיווח על הכנסות, וכי במסגרת המידע שהתקבל ניתנה בולטות למידע על השכרת נכסים שאינה מדווחת. בסך הכל פנו לקו הצדק למעלה מ-9,000 אזרחים.

"בימים אלה עמלים משרדי החקירות של מס הכנסה בעיבוד המידע המתקבל בקו הצדק", נמסר מהרשות. "מיעוטם של המקרים בשלו והחוקרים החלו במלאכת החקירה ואימות החשדות. חלקם של המקרים שנבדקו עוסקים בהכנסות משכר דירה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יריית הפתיחה לפעילות נורתה עם כניסת החוקרים למושב רשפון, בעקבות מידע רב שהתקבל בנושא. במהלך הפעילות עברו הצוותים בין שוכרים ומשכירים, בהתאם למידע, וגבו מספר רב מאוד של עדויות משוכרים וממשכירים.

התברר כי ישנם מקרים בהם בעלי הנחלות פיצלו מספר יחידות דיור להשכרה ולא דיווחו על הכנסות אלו. לחילופין עלה חשד כי חלק מהמשכירים דיווחו רק על חלק מסכומי ההשכרה. במקרים אחרים התברר כי דווח על השכרה עסקית כאילו הייתה השכרה למגורים.

שר האוצר שטייניץ | צילום: רויטרס

בחקירות מס הכנסה מרכז נחקרו 7 בעלי נכסים באזור תל אביב, הרצליה ורמת השרון. בעלי הנכסים חשודים ברכישת דירות למגורים ופיצולן, תוך הגשת הצהרות כוזבות למיסוי מקרקעין, זאת על מנת לזכות "בפטור ממס שבח" ולהגדיל את ההכנסות משכירות. כמו כן הנמיכו החשודים את מחיר העסקה בהצהרות שהגישו.

החוקרים ערכו חיפושים בבתי החשודים ובסיומם הם הובאו לחקירה במשרדי היחידה. אחד המשכירים חשוד כי לא דיווח על הכנסות מהשכרה בהיקף של כ-2 מיליון שקל. במקביל, מתושאלים השוכרים המתגוררים בנכסים הללו. 

חשוב לציין כי בעת מכירת דירה, שפוצלה למספר יחידות, לא ניתן לקבל פטור לדירת מגורים במס שבח, אלא לגבי יחידה אחת. ברכישת דירה כזו רואים כרכישה של יותר מדירה אחת.

בחקירות מס הכנסה חיפה והצפון נחקר עובד מדינה בכיר נחקר והודה כי בשנים 2005-2013 השמיט הכנסות משכר דירה בסכום כולל של כ-700 אלף שקל מדירות שהשכיר לדיירים שונים. תושבת חיפה נחקרה והודתה כי בשנים 2005-2013 השמיטה הכנסות משכר דירה בסכום כולל של כ-600 אלף שקל מהשכרת דירות שבבעלותה.

בחקירות מס הכנסה ירושלים והדרום נחקר מידע בעניין איש ציבור לשעבר, אשר הרוויח סכום מוערך של מאות אלפי שקלים מ-4 נכסים שהשכיר לסירוגין במשך 5 השנים האחרונות, אך לא דיווח על כך למס הכנסה. 

בחיפה נחקרו 10 מקרים של עבירות בסיסיות – אי דיווח על פתיחת עסק, אי ניהול פנקסים, אי רישום תקבולים ואי הגשת דוחות שנתיים. התיקים נמצאים בשלבי חקירה אחרונים לשם העברתם להגשת כתב אישום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן