רשת נגד מעבר כלבוטק לערוץ 10: "פעל בחוסר ניקיון כפיים משווע"

בעקבות המינוי של רפי גינת למנכ"ל ערוץ 10 והודעת הערוץ על מעברה של התכנית כלבוטק, פנתה הבוקר רשת, מי שמחזיקה בתוכנית ב-14 שנים האחרונות, לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה דחופה לסילוק התביעה של ערוץ 10 בעניין הישרדות או לחלופין לביטול צווי המניעה הזמניים.

סביב תוכנית הריאלטי הישרדות מתנהל זה כבר זמן ממושך מאבק על זכויות השידור כאשר באוגוסט האחרון רכשה רשת את הזכויות וערוץ 10 מנגד תבע את הזכיינית על "שניצלה את מצבו של הערוץ לטובתה". לפני כחודשיים, בית המשפט העליון ביטל את החלטת המחוזי שחייבה את חברת ההפקות האמריקאית Castaway לנהל משא ומתן עם ערוץ 10 במשך שלושה חודשים. במקביל, הותיר בית המשפט על כנו את צו המניעה שאוסר על החברה האמריקאית לנהל משא ומתן עם כל גורם שלישי ובפרט עם רשת בנושא ולבצע כל התקדמות עד להחלטתו הסופית של בית המשפט העליון.

כעת, אחרי מעבר כלבוטק הגישה זכיינית ערוץ 2 בקשה בה נטען כי תביעתו של ערוץ 10 הוגשה "בחוסר ניקיון כפיים משווע, תוך העלאת טענות אשר סותרות את התנהלותו של ערוץ 10 עצמו". מעבר כלבוטק לערוץ 10, טענה רשת, הינו הפרה יסודית של סעיף האופציה הבלעדית המוקנית ל"רשת" בהסכם שלה עם מפיקת "כלבוטק".


צילום מסך מתוך כלבוטק

בבקשת רשת שהוגשה באמצעות עוה"ד חגי דורון, אוריאל פרינץ ותומר שויירמן נכתב בין השאר כי "ערוץ 10 – שתביעתו מתבססת על טענות בדבר "נוהג", "אי-מעבר תכניות בין ערוצים", פניות במחשכים", "חציית קווים אדומים", וכיוצא באלה – אינו מהסס, להעלות טענות אלו כאמור בפני בית המשפט ובו בזמן לפעול בדיוק באותה דרך פסולה, לשיטתו, וזאת "במחשכים" ו"בהיחבא" כטענותיו הוא".

עוד נכתב, כי "מעיון בכתבי טענותיו של ערוץ 10 בהליך נמצאנו למדים, אפוא, כי אין לערוץ 10 אף לא טענה אחת בודדה, שהוא עומד מאחוריה בהתנהלותו בפועל בעולם העסקי-מסחרי. למעשה, ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק באותן שיטות עליהן הוא מלין בתובענה ובבקשה לסעדים זמניים. אין, אפוא, דבר מוצדק, ראוי והוגן יותר, מסילוק תובענה שכזו על הסף ומביטול מיידי של אותו צו מניעה שהתקבל על סמך אותה בקשה מטעה. בהקשר זה נזכיר, כי ערוץ 10 לא גילה לבית המשפט הנכבד דבר וחצי דבר בקשר עם התנהלותו בנוגע לכלבוטק, וזאת, אף שההסכמות בקשר לכלבוטק הושגו עוד לפני החלטת בית המשפט הנכבד."

מערוץ 10 נמסר כי "מדובר בניסיון נוסף, שסופו ידוע, של צד שאינו מוכן לקבל הכרעה חלוטה של בית משפט העליון. רשת, לאחר שנדחתה על ידי שתי ערכאות שיפוטיות, פשוט לא מוכנה להשלים עם הפסדה הברור והחד. הפעם, בדרך לא דרך, היא מנסה לפתוח בהליך נוסף שהינו בגדר מהומה על לא מאומה. פשוט ערבוב מין בשאינו מינו. ערוץ 10 ימסור את תגובתו המלאה לבית המשפט ויבקש לחייב את רשת בהוצאות בגין הליך סרק נוסף מבית מדרשה" 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן