רשת starwood העולמית תקים מלון ומתחם מגורי יוקרה ביפו העתיקה

"אנחנו מאמינים בישראל ומאמינים בתל אביב וביפו", אמר היום יזם הנדל"ן האמריקאי אייבי רוזן. "בשבילנו להגיע לכאן היה צעד גדול, אם כי לא פשוט". רוזן, בעל חברת האחזקות RFR Holding , חשף הבוקר את השקעתו הראשונה בישראל: פרויקט "w תל אביב" ביפו העתיקה – בית מלון מרשת starwood העולמית ולצידו מתחם מגורים יוקרתי.

מתחם הפרויקט שוכן ברחוב לואי פסטר 2, במרחק קצר מנמל יפו. השטח בגודל 20 אלף מ"ר בקירוב, היה בבעלות הכנסייה הקתולית ונרכש ב-2007 על ידי חברת RFR תמורת 6 מיליון דולר. רכישתו כללה גם את הבניין המיועד לשימור מחמיר, ששימש במאה ה-19 כבית חולים צרפתי, ובהמשך ככנסייה ומנזר.

מורכבות הפרויקט, שעלותו צפויה להסתכם בכ-75 מיליון דולר, נובעת בעיקר מהעבודה הקפדנית הכרוכה בשחזור המבנה ההיסטורי. כך, למשל, הליך חשיפת היסודות ארך כשנתיים והחלל שנחשף במקום תוכנן מחדש שיהפוך לחלק מהחצר המרכזית. במהלך עבודות ההכנה התגלו במקום גם שרידי חומה שמתוארכת למאה ה-4, ומהווה את אחד השרידים הקדומים לביצורי העיר. כל עיצוב המלון הופקד האדריכל הבריטי, ג'ון פוסון.

צילום: Jesse David Harris

ישראל לא זרה לרשת המלונות starwood, שמפעילה כיום בניהול ישיר את מלון שרתון תל אביב. בתי מלון נוספים שהיו שייכים לרשת "שרתון" בישראל, ונוהלו על ידי חברת אזורים, נמכרו ב-2009 לרשת מלונות פתאל. המלון החדש שStarwood תשיק בארץ, יהיה חלק מהמותג הטרנדי והיוקרתי W HOTELS. המלון יציע 125 חדרים וסוויטות שימוקמו במבנה ההיסטורי הקיים, עליו תבנה החברה קומה נוספת. אורחי המלון ייהנו מבריכה חיצונית, בר, מתחם לובי מודרני, ספא, מסעדת שף ומועדון בריאות וכושר; כולם ייבנו בהתאם לסטנדרטים העולמיים המעוצבים של w.

מתחם המגורים ייבנה בסמוך למלון ולדיירים תהייה כניסה פרטית, אך גם גישה חופשית לכל מתקני ושירותי המלון. באגף המגורים שישתרע על פני שש קומות יוצעו למכירה 38 דירות שגודלן נע בין 90 מ"ר ל-544 מ"ר. מחיר דירה יחל מ6.4 מיליון שקל ועד ל58 מיליון שקלים לפנטהאוז.
בניית המתחם צפויה להסתיים באמצע 2015, וסך כל ההשקעה המדווחת תעמוד על 75 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן