שאלת מיליון הדולר: כמה ירוויח באומגרטנר מהצניחה מהחלל?

פליקס באומגרטנר תפס את תשומת הלב העולמית ביום ראשון האחרון עם הצניחה ההיסטורית שלו מהחלל. הוא קבע את השיא לקפיצה הגבוהה ביותר ולנפילה החופשית המהירה ביותר, כשהפך לאדם הראשון ששבר את מהירות הקול בגופו. המבצע נתן גם תשומת לב יוצאת דופן לספונסרית של האירוע, חברת המשקאות רד בול, אשר הרוויחה חשיפה בשווי עשרות מיליוני דולרים עבור מותג המשקאות.

באשר לבאומגרטנר עצמו, הוא השיג אמנם תהילה עולמית, אך זו ככל הנראה לא תהיה מלווה בהכנסות, לפחות לא לטווח הארוך. על פי הדיווחים בתקשורת האוסטרית, רד בול השקיעה 50 מיליון יורו בקפיצה – 35 מיליון יורו עבור עלויות הציוד ו-15 מיליון יורו עלות הצוות, שהורכב מכ-20 איש באופן שוטף. גם אם חלק נכבד מן הסכום הזה הגיע לכיסו של באומגרטנר, ההכנות לקפיצה ארכו כחמש שנים, כך שסביר שהסכום שולם כשכר. באשר לחוזי חסות עתידיים, המומחים סקפטיים. "הקפיצה חיזקה את מעמדו עם רד בול", אומר דיוויד שוואב, יועץ מיתוג המתמחה בשימוש בסלבריטאים למטרות שיווק. "על כן, כנראה שבאומגרטנר לא יוחתם על חוזי חסויות רבים עכשיו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבעיה העיקרית של באומגרטנר, טוען שוואב, היא שרד בול היא בעלת הזכויות על הקפיצה, ומקושרת אליה בצורה הדוקה מאוד. הקפיצה הוכנה במשך חמש שנים על ידי צוותי רד בול, ראינו את באומגרטנר בחליפתו המיוחדת הנושאת את הלוגו של רד בול וקיבלנו עדכונים ממרכז הפיקוד של רד בול. כיצד חברות אחרות יוכלו להשתמש בבאומגרטנר כפרזנטור כשהוא מזוהה כל כך עם מותג המשקאות?

באומגרטנר חוגג | צילום: Jay Nemeth / Red Bull Content Pool

באומגרטנר החל לעבוד עם רד בול ב-1988, כשהיה בן 19 והחברה הייתה בת שנה. מאז הוא ביצע צניחות ראווה רבות עבור החברה, שמשתמשת בספורט אקסטרים ככלי שיווקי מרכזי. מלבד רד בול, לבאומגרטנר חוזים גם עם חברת נורת'לנד פרופשיונל ושעוני זניט, שתיהן היו מעורבות בקפיצה.

דרך נוספת שבה עשוי הצנחן לרשום רווחים נאים היא הרצאות בארגונים. למרות ניסיונו הנרחב בקפיצות אתגריות ומסוכנות, באומגרטנר היה בלתי מוכר יחסית לציבור הכללי עד השבוע שעבר, אך כעת הוא מוכר על ידי מיליונים. עם זאת, שוואב פסימי בנוגע לנתיב הזה. "אני לא בטוח שהוא האדם המתאים להרצאות מהסוג הזה. הוא אדם אמיץ ופעלולן מדהים, אך זה לא בהכרח מיתרגם ליכולות הרצאה", הוא אומר.

עם זאת, שוואב חושב שיש מנצח גדול לאירוע של יום ראשון מלבד רד בול: האינטרנט. "הצניחה מראה שאפשר ליצור דברים מבלי לשדר אותם בטלוויזיה הממוסדת. רק צריך לדעת כיצד לקדם אותם", הוא אומר. בזמן השיא רותקו 8 מיליון צופים לשידור באתר יוטיוב. לפי האתר All things D, השידור שבר את השיא הקודם שעמד על 500 אלף צופים בו זמנית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן