שביתה בלמ"ס? עובדי ציבור בחוזים אישיים דורשים העלאה

עובדי החוזים האישיים במגזר הציבורי מאיימים בעיצומים. ארגון אחדות המייצג את העובדים פנה השבוע במכתב למשרד האוצר ובו הוא דורש העלאת שכרם בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. מדובר בעלאה של כ-2.25%, בהתאם לתוספת שקיבלו העובדים המועסקים בחוזים קיבוציים. 

במכתב ששלח יו"ר ארגון אחדות אבירם ז'ולטי באמצעות משרד עורכי הדין שמר ושות נאמר כי האוצר יוצר פערי שכר בין העובדים בחוזים אישיים לאלה המועסקים בחוזים קיבוציים ועוסקים באותה עבודה. עוד נכתב כי במידה ולא יקבלו העובדים את תוספת השכר במשכורת ינואר, ישקלו צעדים כגון הכרזה על סכסוך עבודה. 

ארגון אחדות נמצא כעת בעיצומו של הליך משפטי במסגרתו הוא מבקש לקבל מעמד רשמי כארגון המייצג את העובדים המועסקים בחוזים אישיים. הכרתו של הארגון כמייצג רשמי של העובדים היא תנאי אותו הציבה המדינה לניהול משא ומתן עימו בנוגע לדרישותיהם.

 
צילום: ingimage/ASAP

לדברי מזכיר הארגון, רם קנדיל כ-500 עובדים כבר הצטרפו והשאיפה של אחדות היא להגיע לאלף בזמן הקרוב. הארגון ממתין כעת לתלושי המשכורות של חודש ינואר על מנת לבדוק האם נוספה לשכר ההצמדה המבוקשת. "במידה ולא נראה הצמדה נשקול קיום שביתות איטלקיות במוסדות בשירות המדינה וצעדים נוספים", אמר קנדיל. 

עד טוען קנדיל כי מצבם של העובדים בחוזים אישיים הוא תוצאה של ייצוג כושל של ההסתדרות. "העובדים הללו נופלים בין הכיסאות כתוצאה מהחרגה שלהם מהחוזים הקיבוציים. לא מדובר באנשים עשירים, כי אם בני המעמד הבינוני, חלקם אף שייכים למעמד הנמוך". ההסתדרות טוענת לייצוגם אך בפועל הם לא מקבלים את הזכויות של עובדי החוזים הקיבוציים".  

בתגובה לטענה זו נמסר מההסתדרות כי האחראי היחיד למצבם של עובדי החוזים האישיים הוא משרד האוצר. הדבר הטוב ביותר עבור העובדים הללו הוא להכניסם לחוזים קיבוציים אך המשרד מסרב לעשות זאת במשך שנים". 

לדברי קנדיל אחד המוסדות בו קיים רוב של חברי הארגון הוא הלמ"ס ובמידה ודרישות העובדים לא ייענו, הם עלולים להשבית את הפעילות שם. "יש לנו רשת הפצה מאוד ענפה בעיקר במוסדות בשירות המדינה. פנינו כבר לממוני שכר ב-7 מקומות ונתקלנו בסירוב. אם שכר העובדים לא יעודכן, נשב יחד עם החלקה המשפטית ונשקול את צעדינו בהמשך". 

ממרד האוצר נמסר בתגובה: "הסכם המסגרת אשר מכוחו משתלמות תוספות השכר אינו חל על עובדים בחוזים מיוחדים ומשכך אין רלוונטיות לשאלת המשמעות של עדכון השכר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן