שביתה בנמלי התעופה בצרפת; "עיכובים בטיסות נכנסות לישראל"

פקחי הטיסה בצרפת פתחו היום בשביתה בת 3 ימים, תוך שהם מקרקעים מאות של טיסות ברחבי המדינה במחאה כלל אירופית נגד תכנית איחוד האירופי לליברליזציה במרחב האווירי האזרחי.

אחת מכל שתי טיסות לשדות התעופה בפאריס, ליון, ניס, מארסיי, טולוז ובורדו – בוטלו, מסרה רשות התעופה האזרחית של צרפת.

השביתה צפויה להשפיע גם על טיסותיהם של מטיילים ישראלים למדינה. מדוברות רשות שדות התעופה בישראל נמסר כי נכון לעכשיו נרשמים עיכובים בעיקר מבחינת טיסות נכנסות מצרפת. מדוברות ארקיע נמסר כי בימי שלישי אין טיסות של החברה לצרפת, וכי עדיין לא ברור מה יקרה בימים הקרובים. מחברות ישראייר לא נמסרה תגובה. אל על ביטלה את אחת הטיסות והנוסעים שהיו אמורים לעלות עליה הועברו לטיסה אחרת. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

העובדים מודאגים כי תוכניתו של האיחוד האירופי תשפיע על תנאי העבודה שלהם לרעה. באתר נמל התעופה של מארסיי נכתב כי הטרמינל נפגע פחות מאשר נמלי תעופה אחרים כשרק מאה טיסות (שליש מכמות הטיסות המתוכננת) בוטלו. יותר מ-70 טיסות משדה התעופה של ניס בוטלו גם הן.


שדה התעופה אורלי, פאריס | צילום: מתוך ויקיפדיה

השביתה היא חלק מפעולה נרחבת יותר ביבשת, אשר מחוץ לצרפת התנהלה עד כה באיטיות. איזיג'ט הבריטית מסרה כי תבטל היום ומחר 10-11 טיסות יומיות לטולוז, וכי תפרסם רק מחר את לוחות הזמנים שלה ליום חמישי. גם אייר פראנס מסרה שתבטל מספר לא מוגבל של טיסות קצרות ובינוניות דרך.

מקורות בצרפת מסרו כי גם ההכנות לטיסת הבכורה של מטוס הנוסעים החדש ביותר באירופה, איירבוס A350, נפגעו מהשביתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן