שביתת נשק: יאהו ופייסבוק מיישבות את סכסוך הפטנטים

הוכרז קיצו של אחד הסכסוכים היותר ביזאריים בעמק הסיליקון: יאהו ופייסבוק יישבו את מחלוקת הפטנטים ששררה ביניהן. יאהו תבעה את פייסבוק במארס האחרון, כשטענה שהרשת החברתית הפרה 10 פטנטים של יאהו הנוגעים לנטוורקינג חברתי ופרסומי.

 

התביעה הסיתה את הלך הרוח בעמק הסיליקון כנגד יאהו, שכן התביעה נראתה מתוזמנת בבירור בכדי לכפות על פייסבוק העומדת בפני הנפקה דאז פשרה מהירה בדמות מענק במזומן או במניות. אבל יאהו חטפה בחזרה: לא רק שפייסבוק הוציאה הון עתק בתגובה וקנתה ערימת פטנטים משלה, היא גם תבעה נגדית את יאהו. זמן קצר אחרי, מנכ"ל יאהו סקוט תומפסון – בעיני רבים הכוח מאחורי התביעה המדוברת – עזב תחת עננת מסתורין שנגעה לזיוף קורות החיים שלו. המו"מ ליישוב המחלוקת בין החברות החל בראשית יוני.    לא הצליח לזרות אור. מנכ"ל יאהו רוס לוינזון | צילום: ויקיפדיה

כמה טיפשי היה מצד יאהו הרעיון לתבוע את אחת מחברות הטכנולוגיה החזקות והמשפיעות בעולם, שהייתה גם שותפה שלה עד אז? כ"כ טיפשי עד כי הפשרה לא כוללת שיקולים כספיים כספי יאהו כלל ועיקר, מלבד הבטחה מעורפלת לעבוד ביחד יותר בצמידות בעתיד- הבטחה שמנכ"ל יאהו הנוכחי רוס לסינזון וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל זנדברג, לא הצליחו לזרות עליו אור בראיון שניתן לאחרונה לבלוג הטכנולוגיה המשפיע All things digital.

מתוך ההודעה הרשמית: "יאהו ופייסבוק מודיעות היום על קבלתם של סיכומים סופיים המשיקים שותפות פרסומית חדשה, הרחבתם והארכתם של הסכמי הפצה, והשבתן של כל הטענות העומדות תלויות לגבי פטנטים בין החברות.

   הבטחה מעורפלת. סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל זנדברג | צילום: ויקיפדיה

תחת ההסכם, הכולל תיק פטנטים קרוס-רישיוני, הצדדים יעבדו ביחד כדי להביא לצרכנים ומפרסמים חווית מדיה עילית מקודמת ומופצת ביאהו ובפייסבוק. החברות יעבדו ביחד כדי להביא את הסיקור התקשורתי הנרחב של יאהו אל משתמשי פייסבוק ע"י שיתוף פעולה באינטגרציה חברתית באתר יאהו.

לגבי ההמשך, יאהו ופייסבוק הסכימו לעבוד בצמידות יתרה ולשתף פעולה (…) לאורך השנים הקרובות, כדי להביא חוויה חסרת תקדים למשתמש והזדמנויות חסות ברמה עולמית למפרסמים".

מה שהעסקה לא סוגרת זה את מצבו העגום של חוק הפטנטים – במיוחד ביישומו על טכנולוגיות המתקדמות במהירות,  שהפכו את המלחמה הקצרה לאפשרית מראש. חלק מהחברות, דוגמת טוויטר, מנסות לשנות את חוקי המשחק עם מדיניות חדשה שתגביל את האפשרות לתביעה; השופט ריצ'רד פוזנר, שפסק הדין המשפיע שלו לאחרונה דחה את תביעת הפטנטים של אפל כנגד יחידת המוטורולה הניידת של גוגל, מטיל ספק בעצם האפשרות להחשיב תוכנה כפטנט רשום. 

כעת, לרגל ההסדר בין יאהו לפייסבוק, נראה שמלחמות הפטנטים בתחום ידרדרו לשלב קשה יותר – בטרם יישתפרו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן