שגריר חדש בוושינגטון: רון דרמר נכנס לתפקידו

על רקע המתיחות ביחסים בין ישראל וארה"ב, השגריר החדש בוושינגטון רון דרמר נכנס הלילה (בין שלישי לרביעי) רשמית לתפקידו בטקס רשמי שנערך בבית הלבן בהשתתפות הנשיא ברק אובמה.

במכתב אישי שהעניק דרמר לנשיא בטקס הרשמי שנערך בחדר הסגלגל, הוא כתב: "היחסים הייחודיים בין ישראל וארה"ב הם מעבר לערכים ואינטרסים משותפים. הם מעוגנים באמונה משותפת שהקשת המוסרית של העולם ארוכה, אבל ניתנת לכיפוף לכיוון הצדק".

בספר האורחים של הבית הלבן כתב דרמר, יליד מיאמי ביץ': "אני גאה לשרת כשגריר הישראלי בארה"ב. אמריקה היא מדינה שלה העם היהודי חייב כל כך הרבה, ושאני, כבנה של אמריקה, חייב באופן אישי. אני מצפה לעבוד איתך ועם הממשל שלך כדי להפוך את הקשר בין ישראל לארה"ב לחזקים יותר".

שגריר חדש בוושינגטון | צילום: רויטרס

דרמר מחליף בתפקיד את מייקל אורן שכיהן כשגריר מאז שנת 2009. בטקס קבלת הפנים שנערך גם לשגרירי תאילנד, רומניה, קולומביה ובחריין, העניק דרמר לאובמה צמד חפתים שחרוט עליהם סמל המנורה.

דרמר, יועצו של נתניהו, מונה בתחילת ספטמבר לאחר חודשים של לבטים ארוכים לגבי זהות השגריר בוושינגטון. למינוי קדם מאמץ ניכר של ישראל לרכך את ההתנגדות בממשל, משום שדרמר נחשב מקורב לצמרת המפלגה הרפובליקנית והואשם על ידי גורמים בממשל אובמה כאחד מהאנשים שעמדו מאחורי ההחלטה של נתניהו לאמץ תמיכה גלויה ביריבו של הנשיא, מיט רומני, בשעה שהתמודד מולו על הנשיאות.

דרמר, בן 42, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ושירת כבר כציר הכלכלי בשגרירות בוושינגטון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן