שוות מעקב: 10 חברות הפיננשיאל-טק המעניינות ביותר לשנת 2015

מוסדות ענקיים, מערכות ארכאיות והרבה מאוד כסף. אלה התנאים שהביאו את יזמי הטכנולוגיה אל התחום הגדל והמלהיב של הטכנולוגיות הפיננסיות(Fintech). חברות הפיננשיאל-טק, כפי שהן מכונות, מקלות על תהליכי תשלום, מפחיתות הונאות, חוסכות כסף ללקוחות, מקדמות תכנון פיננסי, ולבסוף מניעות תעשיה ענקית קדימה. כאשר 2014 מתקרבת לסופה, הנה 10 חברות פיננשיאל-טק שהותירו חותם בשנה האחרונה ושווה לעקוב אחריהן במהלך 2015:

BillGuard

BillGuard התחילה ב-2010 כשירות המזהיר משתמשים מפני גניבה נסתרת של כספים על ידי בנקים וכרטיסי אשראי. החברה הרוויחה מימון של 3 מיליון דולר על סמך חוזקו של המוצר הזה. מאז היא התרחבה (וגייסה עוד 10 מיליון דולר) לכדי מוניטור כולל להונאות ומעקב אחר הוצאות. האפליקציות לאנדרואיד ו-iOS שולחות התראה לנייד כאשר משהו חריג קורה, כך שלא צריך לדאוג להתעדכן כל הזמן.

צילום: thinkstock

Planwise

Planwise החלה ככלי לקבלת החלטות פיננסיות, אך התמקדה עם הזמן בנושא החלטות בתחום הנדל"ן והמשכנתאות. היא מציעה את פלטפורמת הרישום שלה בחינם והיא אומצה על ידי ברוקרים ברחבי המדינה, דבר שהעניק לה תשתית להתחרות עם הגופים הגדולים.

OnDeck

הרעיון של החברה הוא פשוט: היא מספקת לעסקים קטנים אלטרנטיבה להלוואת במקום הבנקים. עסקים זורמים אל OnDesk מכיוון שהיא משתמשת בשיטה המעריכה את האשראי של העסק לפי רכוש ולא משאבים אישיים. החברה גם מהירה יותר מהבנקים ויכולה לספק הלוואות בתוך יום.

Wealthfront

Wealthfront היא אחת מהשחקניות הגדולות ביותר במרחב הייעוץ הפיננסי האוטומטי. היא נוסדה ב-2011 ונכון להיום היא מנהלת באמצעות אלגוריתמים ייחודיים מעל מיליארד דולר. מנכל החברה, אדם נאש טוען כי הצמיחה של החברה מונעת מדור שלם של משקיעים הרגילים לשירותים ממחושבים ואינם קונים את הרעיון שמנהל השקעות תותח יכול להכות את השוק.

The Currency Cloud

גם הסטראט-אפ הזה מושתת על 'גניבת העסקים' מהשחקנים המסורתיים – החברה צוברת נתח שוק מהתשלומים הבינלאומיים, שוק אשר נשלט לחלוטין ע"י הבנקים. בסיס החברה נמצא בלונדון והעניין שלה מתמקד באירופה. היא מאוד אטרקטיבית מאחר והיא קטנה ולכן היא יכולה לסגל לעצמה תכונות חדשות במהירות ולהתאים עצמה לפלטפורמות חדשות – תכונות אשר בהחלט חסרות לבנקים. החברה מתקרבת בצעדי ענק לתשלומים בסך חצי מיליארד דולר בחודש ולאחרונה קיבלה זריקת מימון בסך 10 מיליון דולר על מנת שתתרחב גם לארה"ב.

Stripe

בספטמבר האחרון התגלתה ההצלחה האחרונה בשרשרת ההצלחות של החברה – שיתוף הפעולה עם ה-'אפל פיי'. החברה תומכת בתשלומים מניידים ובסחר אלקטרוני לטוויטר, עליבאבא ורשימה ארוכה של חברות סטארט-אפ נוספות אשר אוהבות את העובדה שהקוד שלה הוא זמין וקל לתמרון. עם הערכת שווי של 1.75 מיליארד דולר, Stripe אשר נוסדה ב-2009 על ידי חבורת סטודנטים היא הדבר האמיתי.

Epiphyte

אחת מהחברות הצעירות ברשימה, נוסדה בשנה שעברה והיא מספקת תוכנה וייעוץ לבנקים על מנת לאפשר להם התמודדות חוקית עם פלטפורמת המטבעות האלקטרוניות. ככל שהביטקווין הולך ונחשב לסוג של נכס שירותי החברה הופכים לנחוצים עבור המוסדות הפיננסיים.

AstroPay

חלקים גדולים ממעמד הביניים המתעורר שבברזיל, סין ומדינות רבות אחרות אינם חשופים או מבינים את שוק כרטיסי האשראי. AstroPay היא חברת שירותי התשלום חוצת הגבולות הגדולה באמריקה הלטינית וכעת היא נכנסת גם לשוק הסיני. החברה מספקת פתרון להפחתת ההונאות בתשלומים, ומאפשרת לסוחרים לקבל תשלומים בצורה בטוחה יותר מאזורים בהם אחוזי ההונאה גבוהים. החברה השלימה לאחרונה תכנית אשר צפויה להעניק כוח רכישה בינלאומי למיליוני סיניים חסרי כרטיסי אשראי – מה שעלול להזניק זרימה הפוכה ומעניינת של סחר בין ארה"ב וסין.

Banking Up

Banking Up מתמקדת במתן שירותים פיננסיים בסיסיים לעובדים עניים. הבסיס שלה הוא מוצר כרטיס החיוב בתשלום מראש, אך היא מציעה גם שירותים אחרים שמאפשרים את סגירת הפער עבור אלו שאין להם גישה לבנקאות סטנדרטית.

WePay

עם גיבויה של Y Combinator ו-15 מיליון דולר שגיוסו בתחילת השנה, חברת WePay שואפת להשתלט על תחום ספציפי מאוד בטכנולוגיה הפיננסית: תשלומים מקוונים לפלטפורמות. המוצר הראשון של החברה נועד להקל על קבוצות לגייס כסף ולבצע תשלום אחד. היום החברה משקיעה את כל משאביה בתשלומי ה-API, אשר מבצעים דבר דומה בקנה מידה גדול: הם מאפשרים לפלטפורמות, כמו אתרי מימון, לגבות תשלומים ממספר גדול של לקוחות ולחלק אותם בין מספר קטן של סוחרים. נראה כי השיטה עבדה – החברה ציינה כי בשנת 2013 ההכנסות מ-API גדלו ב-600% ואומצו על ידי 300 פלטפורמות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן