שומר מסך: המנכ"ל הישראלי המצליח של חברת הסייבר טאניום מעביר לבנו את שרביט הניהול

לאורך כל חייו, כל עוד הייתה לו עבודה, אוריון הינדאווי עבד אצל אביו. אך לא עוד. בשבוע שעבר מונה אוריון למשרת המנכ"ל בטאניום, סטארט-אפ אבטחת הסייבר שייסדה המשפחה ושצמח לכדי עסק בעל הערכת שווי של 3.5 מיליארד דולר. אוריון בן ה-36 מזנק מתפקיד מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה עד לראש הפירמידה, ואביו דוד (71) ינטוש את תפקיד המנכ"ל ויהפוך ליושב ראש חבר המנהלים, על אף שהוא מתכנן להמשיך להנהיג את החברה במלוא המרץ בשיתוף עם בנו.

אוריון הינדאווי שימש מזה תקופה ארוכה בתור הפנים של החברה, המדברות כלפי חוץ, בעוד שאביו עבד בשקט מאחורי הקלעים. "דוד ואני היינו למעשה שני מנכ"לים שותפים מאז יומה הראשון שלה החברה, ושום דבר בנוגע לכך עומד להשתנות," אמר אוריון לפורבס.

אבל הערבוב בתפקידי ההנהלה בחברה מגיע במהלכה של תקופה קריטית של בשלות בטאניום. הסטראט-אפ ממשיך לחטוף נתחי שוק של שחקני אבטחת סייבר קיימים באמצעות מערכת נקודות הקצה המתקדמת שלו אשר מאפשרת לחברות לסרוק ולשלוט באלפי המחשבים והמכשירים שלהן בזמן אמת. הגידול במכירות של טאניום עלה במהלך שנת הכספים של 2015 ב-200%, ותוצאותיה מהרבעון האחרון של 2015 (יחד עם ינואר השנה) גבוהות יותר מהתוצאות שהציגה בשנת 2014 כולה.

החברה מתעקשת על כך שהיא מחזיקה בתזרים מזומנים חיובי, אפילו שהיא התרחבה וגייסה עוד 340 עובדים ברחבי העולם, מספר שבתחילת 2015 עוד עמד על 125. כמו כן, לאחרונה היא ביצעה מעבר ממודל של מכירת תוכנה קבועה למודל של תוכנה כשרות הנמכר למנויים. לאחר שליקטה לקוחות כמו Target (שב-2013 סבלה מדליפת מידע), Amazon JPMorgan Chase ו-Verizon, טאניום רשמה לאחרונה את אחד מחשבונותיה הגדולים ביותר: עסקה בשווי 10 מיליון דולר בכל שנה עם חיל האוויר האמריקאי.

המנכ"ל היוצא דוד (מימין) ובנו המנכ"ל הנכנס אוריון (משמאל) | צילום: טאניום

המומנטום העולה של טאניום עומד בניגוד מוחלט לזה של חברות ציבוריות, כמו FireEye, שמניותיה נסחרות בנפח נמוך ב-70% לעומת השנה שעברה, וביותר מ -30% בשנת 2016. במהלך השיחה האחרונה אודות הרווחים של חברתו, אמר מנכ"ל FireEye דייב ד'וואלט כי הוא חוזה שהצמיחה בתעשייה תאט במהלך השנה הנוכחית לאחר שזו של 2015 נופחה באופן מלאכותי באמצעות "בזבוזי חירום" אחרי פריצות האקרים שעשו כותרות.

אוריון הינדאווי לא מסכים עם התחזית. "FireEye אמרו את הדברים בעיצומו של רבעון הצמיחה הגדול ביותר שהיה לנו מאז ומעולם בחברה," הוא מספר לפורבס. "הגופים הקיימים בשוק הזה הם כל כך עצלנים וכל כך חדלי אישים, שזה מביך אותי. האם ההאקרים פשוט עומדים לוותר השנה? לא. האקרים נעשים טובים יותר ונתפסים פחות ופחות. אם יש לך פתרון שלא עבד היטב בשנתיים האחרונות, הם ישקיעו פחות בעסק שלך. אז אתה צריך להדגיש במיוחד במחקר ופיתוח ולהפסיק 'לטוס פרטי'".

טאניום גייסה מימון של יותר מ-260 מיליון דולר עד כה, שלמעלה ממחיצתם הגיע מחברת הון סיכון אנדרסן הורוביץ, אבל לאוריון הינדאווי אין כוונה לחזר יותר אחרי השוק הפרטי. "אנשים שמנסים לגייס כסף היום נתקלים בתנאים שהם לא ראו מזה חמש שנים – ראצ'טים, מכפילים, העדפות פירוק ודברים מסוג זה," הוא אומר. "הבעיה היא, שאני מבין מדוע משקיעים מבקשים זאת, אך אם בעבר יכולת להסכים לתנאים כאלו גם מבלי שאיש מאוכלוסיית העובדים שלך יבין זאת, היום – בחלק מהמכירות שנעשו לאחרונה החברות נאלצו להתמודד עם שאלות קשור מצד העובדים שלהן בו בזמן שנכפה עליהן להסכים לתנאים ולהערכות שווי שנשארות קבועות, או שמעגלות כלפי מטה, ובתנאים שאנחנו לעולם לא היינו מסכימים להם".

Fotolia :בשוק אבטחת הסייבר יש גם כוחות צומחים – בטאניום מדברים על הנפקה | צילום

במקום, הוא מכוון לעבר הנפקה ראשונה לציבור. הינדאווי סרב לחשוף את נתוני ההכנסות האחרונים של החברה, אך אמר כי אירוע אסטרטגי כזה עוד יתכן בשנים הקרובות. "אנחנו הולכים לבצע הנפקה ראשונה לציבור בשלב כזה או אחר משום שזה הוגן כלפי העובדים שלנו וכלפי המשקיעים שלנו," הוא אומר. "שמעתי הרבה סיבות מדוע כדאי לבצע זאת, ורובן לא נשמעות לי הגיוניות בכלל. נזילות עבור העובדים והמשקיעים שלנו לעומת זאת דווקא כן נשמעת לי הגיונית".

הדבר מציב את טאניום בפני הנפקה לציבור דווקא בעיצומו של אחד האקלימים הגרועים ביותר שהיו בשנים האחרונות לחברות טכנולוגיה. FireEye היא לא היחידה שמרגישה את החום, כשמניית הרשתות של פאלו אלטו נמוכה גם היא ב-28% השנה. וזהו טרנד עצוב מאוד שמאפיין הרבה חברות טכנולוגיות שהונפקו לציבור בזמן האחרון.

ההינדאווים, לפחות כלפי חוץ, אינם מפחדים. לאחר שעזבו את החברה האחרונה שלהם, BigFix (שנמכרה ל-IBM תמורת 400 מיליון דולר), הם העבירו חמש שנים רק עם קומץ עובדים ופיתחו את טאניום בסודיות בטרם תכננו למכור אותה. יחד, האב והבן מחזיקים ביותר מ-60% מהחברה, מה שהופך כל אחד מהם למיליארדר לפי ההערכות העדכניות ביותר. אוריון אומר שהם הסכימו שלא למכור אף מנייה במהלך ההנפקה.

"השוק מאכל כרגע, ואנשים מצופים להתרפס ולהתנצל כל הזמן. בכנות – אני לא מרגיש שיש לנו על מה להתנצל," הוא אומר. "לפי ההרגשה שלנו אנחנו חייבים להגיד שאנחנו מתכוונים להמשיך לנהל את החברה שאנחנו מנהלים. אני לא מתכוון לפרסם תחזיות בכל 5 דקות. אני לא מתכוון לבזבז את זמני על זעקותיהם ובכיים של משקיעים. לא ממש אכפת לי ממחיר המניה שלי".

וזוהי זכותו של המנכ"ל החדש, לא משנה מה משקיעים עתידיים עשויים לחשוב על כך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן