מאז שהחל מבצע 'צוק איתן' יציאה למסע שופינג ראוותני בקניון הקרוב או ברחובות תל אביב האופנתיים הפך לפתע מחוויה קלילה ושוברת שגרה לפעילות מעט מלחיצה. בזמן הבירורים על מיקומו של המרחב המוגן במקום הקניות או ההנחיות מפיקוד העורף במקרה של אזעקה בזמן הנהיגה, אובד החשק לחולצה חדשה ועולה הרצון להישאר במרחב המוגן. חמשת אתרי האופנה הבאים, ישכיחו ממכם את צלילי האעזקה ויגבירו את התאבון שלכם לרכישות חדשות.
moda operandi: לורן סנטו דומינגו
במשפט אחד: אופנה עילית לפני שהיא מגיעה לחנות נוסדה: 2010 מימון: 71 מיליון דולר הזמנה ממוצעת: 1,600 דולר ומעלה (5,000 דולר ללקוחות האליטה) מעצבים מובילים: איזבל מראנט, ולנטינו, פרבאל גורונג יוחסין: עורכת ב־ווג הייטק או לא? "אני כל הזמן מרגישה שמופעל עלינו לחץ לפעול כאילו אנחנו חברת הייטק. אבל אני לא מרגישה ככה. אנחנו חברה של אופנת יוקרה, עם צד טכנולוגי חזק. רעיון חכם והבנה בטכנולוגיה זה לא מספיק לעסקי אופנה. זה לא ענף שבו מישהו יכול לבוא אליו כשחסר לו הידע האינטימי, משום שהרבה מאוד מבוסס על מערכות יחסים, טעם, חזון – ובסופו של דבר על אמון.
"לא מדובר ביצירת חידוש פורץ דרך במערכת. אני אוהבת את התעשייה הזו. אני אוהבת את המעצבים הללו. ואני אוהבת את הלקוח הזה".
Net-a-Porter: נטלי מסנט
במשפט אחד: מגזין אונליין אשר מוכר את המוצרים המופיעים בו נוסד: 2000 עובדים: יותר מ־2,500 מבקרים מדי חודש: 5 מיליון רכישה: קבוצת היוקרה ריצ'מונט רכשה אחזקת רוב ב־2010 הערכת שווי: 3.4 מיליארד דולר הזמנה ממוצעת: 900 דולר ומעלה יוחסין: עורכת אופנה לשעבר בטאטלר; אמה היתה דוגמנית שאנל היקף המותג: מגזין הפרינט פורטר, פלטפורמת הקנייה החברתית נטבוק שאיפות: "אנחנו מנסים להיות בעלים של קטגוריה. ובשונה מאמאזון, שהוא מקום נהדר להשיג בו הכל, אנחנו רוצים להיות היעד לאופנה. הטכנולוגיה מצויה בלב מה שאנחנו עושים. אם באים למשרדינו, רואים שאנחנו נראים כמו גוגל. אנחנו מקיימים האקאתונים (אירועים של מתכנתים). זה הנושא שאנחנו מדברים עליו. אבל אנחנו גם אובססיביים לגבי אופנה, לוגיסטיקות שירות, תפעול, אוטומציה ותוכן".
Wanelo: דינה ורשבסקיה
במשפט אחד: קנייה חברתית נוסדה: 2011 מימון: 14 מיליון דולר הערכת שווי: יותר מ־100 מיליון דולר עובדים: 33 משתמשים רשומים: 11 מיליון תנועה מניידים: 85% מעריצות: קרולינה אנגמן מ"פשן סקווד", ורוניקה גלדהיל מ־The Cut ולינדרה מדין מ"מן ריפלר" לוק מאפיין: שמלה בהדגשים מודפסים (Bold print dress), ז'קט עור הדרך להצלחה: "הקניונים היו עבורי חוויה ממש מאכזבת. באפריל 2011 סגרתי את סוכנות העיצוב שלי, סיימתי מערכת יחסים בת עשר שנים ועברתי מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו כדי להשיג מימון. אבל הייתי מייסדת סולו, שלא מתחום ההייטק, ללא צוות. לא התאמתי לתבנית. כעבור 40 דחיות סגרתי את הסבב הראשון שלי. היום אני עדיין מקבלת מכתבי חרטה מקרנות סיכון שאמרו לא".
Joyus: סוקינדר סין קסידי
במשפט אחד: צפו בסרטון וידיאו, מצאו את המשהו המושלם בכל תחום נוסדה: 2011 עובדים: 35 מימון: 20 מיליון דולר לקוחות בחודש: 6,000 הפגנת כוח: ארבע רכישות בשלוש שנים בהיקף כולל של 2 מיליון דולר הדרך להצלחה: נולדה בטנזניה, גדלה בסיינט קת'רינ'ס, קנדה, ונערת עמק הסיליקון במקור. הרזומה שלה כולל את אמאזון, גוגל, אקסל פרטנרס ופוליבור. נשים בטכנולוגיה: "זה תחום הרבה יותר צפוף כיום – במובן הטוב. קיימת עלייה של מייסדות מתחומים לא הנדסיים, שיש להן חזון צרכני ותובנות בתחומים כמו מסחר אלקטרוני". שיעור בעסקים: "הלקח הטוב ביותר שלמדתי (מג'ף בזוס, הבוס לשעבר) היה שמסחר אלקטרוני מתחיל בתיבת החיפוש. חוויית הלקוח המוצלחת ביותר אינה קשורה לזכויות בלעדיות על כל מוצר בפלטפורמה שלך. היא קשורה לתוצאות חיפוש מספקות עבור כל לקוח".
Rent the Runway: ג'ני פליס וג'ני היימן
במשפט אחד: שאלו. אל תקנו נוסדה: 2009 מימון: 54 מיליון דולר עובדים: 250 חברים: 4 מיליון דמי שכירות ב־2014: 250 מיליון דולר בערך קמעוני הפייבוריטים של הלקוחות: מרצ'סה, נרסיסו רודריגז, ורה וונג תפוצת המותג: חנויות קמעונאיות בניו יורק ובלאס וגאס שאלה יומית עבור המנהל הטכנולוגי הראשי: "שכרת מהנדסים אתמול"? עם קצת עזרה מחברים: "העובדה שאני למדתי בהרווארד ושותפתי למדה בייל ואחר כך בבית הספר לעסקים בהרווארד – בהחלט סייעה לנו", אומרת היימן. "מסיבה זאת עניינו חברות עם משקיעי הון סיכון גברים, שהלכו גם הם לבית הספר לעסקים של הרווארד או לבית הספר לעסקים של סטנפורד. לפחות מהבחינה הזו, היינו דומות".
תמונות: יח"צ ו-nastygal
|
|