שוקו זה לילדים: בקייטנה של עמק הסיליקון לומדים לפתח אפליקציות

זה בוקר בהיר בפרבר היוקרתי את'רטון בעמק הסיליקון בקליפורניה. החצר האחורית של המשקיע גארי דילאבו היא אידאלית מכל בחינה, פיסה מושלמת של פיתויי יוקרה. יש בריכה, מגרש טניס, טרמפולינה ודשא עבור בדמינטון. אבל כל אלה לא חשובים כרגע. אני נמצאת בביתן הבריכה יחד עם 12 ילדים בגילאי 8-13 המביטים בשקיקה במצגת פאואר פוינט.

"איך אתם בוחרים את שפת התכנות הנכונה?", מסבירה השקופית. זה אמצע הקיץ בגן העדן ואנחנו לומדים איך לכתוב קוד ולשווק אפליקציות לאייפון. המורים שלנו אינם פרופסורים למחשבים או אפילו מתכנתים בני 20 ומשהו מגוגל, אלא מאט דילאבו ומקס קולבר, שני בני 13 אשר חושבים שפייסבוק היא גחמה ושפיתוח אפליקציות היא מיומנות חובה. "אפל הופכת מסתורית לגבי הליך אישור האפליקציות. אנחנו מאמינים שהם כלל לא עושים את זה בעצמם, אלא משתמשים בחברה חיצונית", אומר דילאבו. "זו הסיבה שהאופן שבו תציגו את האפליקציה יכול להיות ההבדל בין אישור לדחייה".

אנחנו יושבים, שניים לשולחן, כשמחשבי המק מזמזמים לידנו. המטרה היא שעד סוף השבוע נדע לבנות אפליקציית שאלות, ולמסור אותה לאישור אפל. המשחק האינטרנטי Minecraft הוא הנושא הפופולרי ביותר לשאלות בחבורה הזו, כשמיד אחריו נמצאים טניס וגולף. העובדה שילדים עם גשר בשיניים יוצרים אפליקציות גורמת לזה להישמע יותר אידאלי ומתאים לחזון לפיו "כל ילד יידע לתכנת" שאנשי טכנולוגיה חולמים עליו במשך שנים. אולם המצב קצת יותר מורכב מזה.

כל שאלה שצריך להכניס להעלות אפליקציה מחולקת לשלושה חלקים, כשכל אחד אמור להתייחס גם לאחרים. יש פונקציות גרירה נחמדות, אך גם שורות קוד מורכבות ובלתי סלחניות. קל מאוד לטעות ולכתוב את הסימן ":" במקום ";" ולקבל הודעות שגיאה. אני עושה את הטעות הזו שלוש פעמים בחמש דקות.

"הילדים צריכים לפרוק קצת עול" | אילוסטרציה: INGIMAGE / ASAP

"הקבצים הללו עומדים להיות חברים הכי טובים, אך קודם אתם צריכים לגרום להם לדבר זה עם זה", אומר קולבר לקבוצה. אחרי שהם מתבקשים לכתוב רצף קוד בן חמישה חלקים, הסטודנטים הופכים חסרי מנוחה ומתחילים לספר בדיחות. קולבר רושם את הדברים, מנופף בזרועותיו ואומר: "חברים, תירגעו. חשוב שתבינו את הדברים הללו. תסמכו עלי".

דילאבו וקולבר הם המקימים והמורים הראשיים של אקדמיית "מנלו אפ". האחים הצעירים שלהם, ג'ון דילאבו וויליאם קולבר, משמשים כאנשי תמיכה טכנית ומתאמי פעילות. הם מנהלים את רכישות החטיפים וניקיון הצהריים. האחים הבוגרים שלהם השיקו את האקדמיה בסתיו שעבר כקורס לסוף השבוע, אחרי שלא התרשמו משיעורי המחשבים בבית הספר. הם למדו איך לכתוב אפליקציות מאבותיהם בזמנם הפנוי. גארי דילאבו הוא משקיע אנרגיה ירוקה בקבוצת ווסלי, ברט קולבר הוא סגן נשיא בחברת NetApp.

שני ההורים שמחו מאוד על האפשרות ללמד את הילדים קצת טכנולוגיה. "בבתי הספר יש מחשבים טובים, אבל שם מלמדים ילדים איך לצבוע ולשרטט קווים, שום דבר שיכול להיות בעל ערך מקצועי לאחר מכן. בינתיים הבחור הטכני שאני שולח לכנסים מקבל 20 הצעות עבודה", אומר קולבר האב. ועם זאת, גם חרדה עמוקה יותר, אוניברסלית יותר, דוחפת את ההורים לעזור לילדים: "גארי ואני עבדנו בעבודות מחורבנות כילדים, והיינו צריכים לטפס בכוחות עצמנו. הילדים שלנו חיים ללא דאגות. הם משחקים ומבלים עם חברים. איך אפשר לאזן את זה עם הכישורים והידע שנדרשים מהם כדי להיות תחרותיים בעתיד?".

האקדמיה צברה פופולריות במהרה. ילדים מטקסס ומטוקיו ביררו לגבי השתתפות מרוחקת. כל המקומות שהוקצו למחזור הקיץ התמלאו שבועות לפני הפתיחה, במחיר של 350 דולר לסטודנט. המנכ"ל של חברת אבטחת המידע פורטינט שלח את בנו לאקדמיה, כמו גם כריס אספינוזה, העובד השמיני של אפל (הוא היה בן 14 כשהצטרף לחברה). בטוויסט שיכול לקרות רק בעמק הסיליקון, אספינוזה עצמו תיכנן ויצר את סביבת העיצוב Xcode, אותה סביבה בה משתמשים הילדים לבניית האפליקציות שלהם.

אבא של מקס יושב בפינת החדר עם המחשב הנייד שלו, ספל קפה, והכלב החדש של המשפחה. הוא מתערב רק אם המחשב של מישהו קורס, או שאחד הילדים זקוק לעזרה. יש חוקים ברורים באקדמיית האפליקציות מנלו. צריך להגיע עשר דקות לפני הזמן, ולדאוג שמישהו יאסוף אתכם בזמן. והכי חשוב: בלי טלפונים.

המטרה של המארגנים: לכסות את העלויות ולתפעל את האתר | צילום מסך

ברגע של חולשה במהלך הפסקת הצהריים, מקס קולבר מוותר על הכלל האחרון. בתוך שניות שישה ילדים משתתקים פתאום, כשעיניהם שקועות במסכי האייפונים שלהם, והם משחקים. "מישהו צריך לכבות את הסאונד שלו", אומר מישהו. דילאבו מושך את קולבר הצידה. הוא עצבני: "למה נתת להם להשתמש בטלפונים? אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו הפרעות כאלה. הם צריכים לשחק בזמן ההפסקות שלהם. הילדים צריכים לפרוק קצת עול". מאותו רגע, אין גישה לטלפונים.

מן הילדים מצופה לכסות את עלויות התפעול ולנהל את האתר והרישום. הם חושבים על הפיכת האקדמיה למוסד כמו הצופים, אז הם בוחנים את אפשרויות הלמידה באמצעות האינטרנט. הם לומדים גם שפת תכנות חדשה, קורונה, אשר תאפשר להם לפתח עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. דילאבו חושב שחשוב לפתח לפלטפורמות רבות, בעולם מתפתח כל כך טכנולוגית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן