שוקל כמו 14 פילים: הדינוזאור הגדול אי פעם התגלה בארגנטינה

שרידים של היצור הגדול ביותר שאי פעם הילך על פני כדור הארץ, התגלו לאחרונה בארגנטינה. מדובר במאובן של דינוזאור בן יותר מ-90 מיליון שנה שהגיע לאורך של 40 מטר ושקל 77 טון. "זה כמו שני סמיטריילרים אחד אחרי השני ומשקל של 14 פילים ביחד", אומר ד"ר חוזה לואיס קרבלידו, שהוביל את החפירה. "זה אוצר ארכיאולוגי אמיתי".


ד"ר קרבלידו מודד את אחת מעצמות הדינוזאור | צילום: מתוך וידאו של BBC News

היצור, שעדיין לא נמצא לו שם היה שייך ככל הנראה למשפחת הטיטנוזאורים – דינוזאורים צמחוניים ארוכי צוואר וארוכי זנב ששגשגו בתקופת הקרטיקון, תקופת הדינוזאורים האחרונה. הוא התגלה לראשונה ב-2011 על ידי חוואי ארגנטיני באזור צ'בוט בדרום המדינה, ונחשב למאובן השלם ביותר של דינוזאור מסוג זה.

משקלו של הדינוזאור הוערך לפי היקף עצם הירך, עצם הזרוע ועצם הרגל העליונה שתמכו במרב המשקל. השיאן הקודם היה ה"ארגנטינוזאורוס" שהתגלה ב-1987 מעט צפונה מאזור צ'בוט. החקלאי שמצא את העצם הראשונה חשב שמדובר בעץ מת ורק ב-1993 הוכר הממצא בספרות המדעית. מחקר ביומטרי שנעשה על הארגנטינוזאורוס גילה כי הוא נע במהירות של 2 מטר לשנייה וניבא כי יתכן כי היו קיימות חיות גדולות אף יותר.


אדם עומד תחת דגם של טיטנוזאורוס בפארק בבוליביה | צילום: רויטרס

הגילוי האחרון מגיע רק מספר ימים לאחר תגלית נוספת בארגנטינה – חשיפת שלד מאובן של דינוזאור ענק נוסף, הראשון מסוגו שמתגלה בדרום אמריקה. מדובר בסוג של דיפלודוקסיד, שגם הוא היה מאופיין בצוואר ארוך, אך גם ברגליים קצרות, מה שהעניק לו את הכינוי "כלב תחש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן