שוק הגז לאן? המדינה הציגה לשותפות הקידוחים את מתווה הפשרה המוצע

כחודשיים לאחר החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים במשק, דוד גילה, לחייב את קבוצות דלק ונובל אנרג'י למכור את אחד מקידוחי הגז אשר התגלו לחופי ישראל ("תמר" או "לוויתן"), חושפת היום המדינה את מתווה הפשרה אשר היא מציעה לחברות השותפות בקידוחים. כזכור, אם לא יגיעו לפשרה בנושא עשוי הסכסוך להיגרר לבתי המשפט בהליך ארוך ומייגע, אשר עשוי להביא גם לדחיית תחילתן של עבודות הקידוח – ולעיכוב משמעותי בהזרמנת הגז הטבעי לחופי ישראל. 

על פי פרסומים שונים, המתווה אשר הציגה מוקדם יותר המדינה יאפשר לחברת נובל אנרג'י להמשיך ולשמור על החזקותיה בשני המאגרים במקביל, בעוד קבוצת דלק תיאלץ למכור את אחזקותיה במאגר "תמר" לגורם חדש אשר אינו פועל כיום בשוק האנרגיה בארץ. בנוסף, על פי הדיווחים, יחוייב יצחק תשובה למכור גם את אחזקותיו במאגרים הקטנים יותר אשר התגלו – "כריש" ו"תנין". 

קידוח תמר | צילום: יח"צ

כעת, הכדור עובר לידי החברות השותפות בקידוחים אשר ייאלצו להכריע האם הן מקבלות את מתווה הפשרה אשר הוצע על ידי המדינה, או שמא הן דוחות אותו לחלוטין ופונות לערכאות משפטיות ליישוב הסוגיה. כמובן שגם אפשרות של מו"מ עדיין פתוחה. כעת ממתינים כולם למוצא פיהן של החברות – בכדי להעריך להיכן הולך שוק האנרגיה בישראל כבר בעתיד הקרוב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן