שוק הגלידות בישראל: שטראוס מובילה, נסטלה צמודה אחריה

ענף הגלידות גלגל בשנת 2012 מחזור של כ-1.7 מיליארד שקל, כאשר 70% מהכנסות אלו נעשו בחודשי הקיץ, כך עולה מסקירה של חברת המידע העסקי, דן אנד ברדסטריט.

מתוך מחזור ההכנסות הכולל של ענף הגלידות, הצרכנים הישראלים מוצאים 450 מיליון שקל בגלידריות השונות. על פי הבדיקה, כ-180 מתוך 350-400 מהגלידריות שייכות לרשתות, שבין הבולטות בהן רשת אלדו (36 סניפים), דלי קרים (24 סניפים) ודוקטור לק (22 סניפים).

קצב הצמיחה הממוצע בענף הגלידות משנת 2008 נאמד בכ-4.5% בחישוב שנתי וכלכלני הקבוצה צופים כי צמיחת הענףתישמר גם בשנת 2013 אולם בקבוצה מציינים כי התרחבות כמות השחקנים עלולה להאט את קצב צמיחת הענף בשנים הבאות.

על פי הבדיקה עולה כי לא אחת מחיר גלידה במרכז הארץ יעלה 15% יותר בהשוואה לגלידה זהה בפריפריה, למרות שמדובר באותה רשת. הדבר נובע מהאתמת המחירים למעמד הסוציו-אקונומי של האוכלוסייה בסביבה.

גלידריה בירושלים | צילום: מרק ישראל סלם

שוק הגלידות ברשתות השיווק ובמינימרקטים נשלט על ידי שתי שחקניות עיקריות: 'גלידות שטראוס' (שמוחזקת החל מ-2010 בצורה מלאה על ידי 'יוניליוור') חולשת על נתח שוק של כ-50% מקטגוריית, ו'גלידות נסטלה' שהגדילה את תפיסתה בשוק לכדי כ-35% כיום. יתר 15% מהשוק המבורקד מתחלק בין שחקניות קטנות התופסות אחוזים בודדים כל אחת: פלדמן, האגן דאז, ריאו, בן אנד ג'ריס ועוד.

"כהתאמה למרווחים שנשחקו, ענף הגלידריות צפוי להעביר מיקוד פעילות מהמרכז לפריפריה תוך זליגה ללוקיישנים אטרקטיביים תחליפיים לקניונים, בעלי עלויות שכר דירה נמוכות יותר: מרכזי קניות, פאואר סנטרים, מתחמי בילוי, תחנות מרכזיות ועוד", אומר רותם רז, אנליסט בכיר בקבוצת דן אנד ברדסטריט שכתב את הסקירה.

כמו כן התייחסה הבדיקה לשוק היוגורטריות שהחל כטרנד וסחף פתיחה של מאות יוגורטריות ברחבי הארץ. כלכלני הקבוצה מציינים כי הכנסות שוק זה דעכו מאוד והטרנד כמעט שנחמק לחלוטין. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן