שוק הנדל"ן רותח: מכירות הדירות החדשות זינקו ב-24.5%

שוק הדירות בישראל רותח: בינואר-פברואר זינקו מכירות הדירות החדשות בישראל ב-24.5%, והמכירות בת"א נסקו ב-90% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בתקופה זו נמכרו 4,290 דירות חדשות, לעומת 3,440 דירות בלבד בחודשים ינואר-פברואר 2012 – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הבינוי והשיכון. גם מלאי הדירות למכירה צנח ב-4.5% בשנה והגיע ל-20 אלף.

נתוני הלמ"ס מעוררים דאגה רבה בקרב הצמרת הכלכלית – הנתונים משקפים מחסור חמור בדירות, וצפויים לגרום להתייקרות נוספת במחירי הדירות בישראל (שזינקו כבר ב-77% ב-5.5 שנים). החשש הוא כי ריבית המשכנתאות הנמוכה והירידה בהיצע הדירות יגרמו לעלייה חדה במחירי הדירות וניפוח של בועת הנדל"ן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

מכירות הדירות החדשות זינקו בינואר-פברואר בשיעור חד של 90% בת"א, ב-75% באזור הצפון, 56% במחוז חיפה ו-27% במחוז ירושלים.

המחסור בדירות הולך ומחריף, במיוחד בת"א, חיפה והצפון. על פי הנתונים, מלאי הדירות החדשות בישראל יספיק ל-9 חודשים בלבד בכל המדינה, חצי שנה באזור הצפון, 7 חודשים באזור ת"א וחיפה, 12 חודשים בירושלים ו-13 חודשים באזור הדרום.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מסר בתגובה: "אנו רואים היום את תוצאת אוזלת היד של הגורמים שאמורים להגביר את היצע הדירות בישראל, ובאותה העת להשכיל ולעודד את הענף, במקום לדכא אותו. המגמה שמתפתחת מדאיגה ביותר, מאחר שבעוד שאת הריבוי הטבעי בישראל לא ניתן לדכא ואף צריך לעודד, את שוק הדירות שמהצד השני אפשר גם אפשר לדכא, ואת זאת עשתה הממשלה לאורך כל השנה האחרונה בהצלחה רבה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן