שותפה חדשה בקידוחי הגז בישראל: מונקריף האמריקאית

שותף חדש בשוק קידוחי הגז בישראל? החברות השותפות ברישיונות קידוח הגז הימיים "שמשון", "דניאל מזרח" ו"דניאל מערב", הודיעו היום כי אחת השותפות, חברת ATP, סיכמה על אופציה למכירת זכויותיה ברישיונות לחברת מונקריף האמריקאית.

ATP, המחזיקה ב-5% מזכויות ההשתתפות בכל אחד מהרישיונות, ואשר הינה החברה האם של ATP East Med המחזיקה ב-35% מזכויות ההשתתפות, דיווחה לשותפות כי חתמה עם החברה האמריקאית על הסכם בו העניקה לה אופציה לתקופה של 90 יום לרכישת כל זכויותיה ברישיונות. כמו כן, ובכפוף להנאים מסוימים, תמכור גם ATP לאותה החברה את כל זכויותיה ברישיונות האמורים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהסכם האופציה נכללים מספר תנאים מתלים להשלמת עסקת המכר האמורה. כמו כן נקבע כי למונקריף הזכות לסיים את הסכם האופציה בכפוף לתנאים שצוינו בהסכם ול- ATP הזכות לסיים את הסכם האופציה אם בית המשפט בישראל (אליו הוגשה בקשה לפירוקה) יורה, כי כל או חלק מנכסיה יימכרו לצד ג'.

אסדת קידוח ימית | צילום: רויטרס

מונטקריף הוא תאגיד בבעלות משפחתית מטקסס, אשר נוסד בשנת 1929 ומחזיקה כיום בשדות מפט, אסדות קידוח וציוד כבד. היא מנוהלת בידי וו.אי. מונקריף ג'וניור ו-ס.ב. מונקריף ופועלת באיזור פלורידה, מיסיסיפי, ארקנסו, אוקלהומה, טקסס, ניו מקסיקו ועוד. 

שאר השותפים ברישיון "שמשון" הם השותפות (10%) , ישראמקו נגב 2 (29%), חנ"ל ים המלח (10%), נפטא חיפושים (10%), וחנ"ל – חברת הנפט לישראל בע"מ (1%). השותפים ברישיונות "דניאל מזרח" ו-"דניאל מערב" הן השותפות (15%), ישראמקו נגב 2 (44%) וחנ"ל (1%).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן