שטיינמץ יפצה את הגיאולוג יוסי לנגוצקי בכ-50 מיליון שקל

איש העסקים בני שטיינמץ ישלם לגיאולוג יוסי לנגוצקי פיצויים בסך של כ-50 מיליון שקל בגלל החלטתו של שטיינמץ לפרוש מההשקעה בפרוייקט הגז תמר, כך קבע הבוקר הבורר בין השניים, בעז אוקון. סכום הפיצויים המקורי שנפסק הוא 38.5 מיליון שקל בתוספת ריבית מהצמדה מתחילת שנת 2012.

שטיינמץ באמצעות חברת סקורפיו שבשליטתו חבר ללנגוצקי בשותפות חיפושי הגז תמר. שטיינמץ החליט להכנס להשקעה בעקבות פגישתו עם לנגוצקי והשניים החליטו לקחת חלק בקידוח, שבוצע בהתאם להערכותיו של לנגוצקי על מציאות מרבצי גז באזור. שטיינמץ החזיק ב-80% מהשותפות עם לנגוצקי ולשותפות היו 5% מתמר.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

שלושה חודשים לפני שהגיעו המחפשים לשכבת המטרה וגילו כמויות אדירות של גז, החליט שטיינמץ להפסיק את השקעתו. ההחלטה אילצה גם את לנגוצקי, שלא היו לו מקורות הון עצמיים, לפרוש מהשותפות.

לנגוצקי (מימין) ושטיינמץ | צילום: אלוני מור וסיוון פרג'

כאשר התגלו מרבצי הגז, התברר שהחלטתו של שטיינמץ הייתה שגויה, ומנעה מהשניים רווח פוטנציאלי של מאות מיליוני שקלים. לנגוצקי תבע את שטיינמץ והשניים החליטו ללכת לבוררות. הבורר אוקון קבע לפני כשנה כי שטיינמץ הפר את הסכם השותפות, ובפסק הבוררות שהתפרסם היום הוסיף אוקון וקבע שללנגוצקי נגרם נזק כתוצאה מהפרת ההסכם וצירף את אומדן הנזק.

אוקון הורה לשטיינמץ לשלם את הפיצוי ללנגוצקי בתוך 75 יום. לנגוצקי הביע שימחה על ההסכם, למרות שהפיצוי שפסק אוקון היה נמוך מהסכומים שהעריכו בעבר מקורביו של נגוצקי. "הבורר קבע שנעשה לי עוול" אמר לנגוצקי. שטיינמץ סירב להגיב על ההחלטה.

קראו את הראיון המלא עם לנקונצקי: " "לא יהיו עוד תגליות כאלו בארץ"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן