שיא של עשור: 13,400 דירות נרכשו בחודש דצמבר

בחודש דצמבר 2013 נרכשו כ-13,400 דירות, הרמה החודשית הגבוהה ביותר של עסקאות מאז תחילת העשור הקודם, כך עולה מנתונים שמפרסם היום משרד האוצר. הגידול החד בעסקאות הקיף הן את פלח השוק של דירות יד שנייה והן את זה של הדירות החדשות. מדובר בגידול של 47% בהשוואה לחודש נובמבר ובגידול של 23% בהשוואה לחודש דצמבר בשנה שעברה.

את הנתון החריג מסבירים במשרד האוצר בהשפעה של מכירות משקיעים ובשיווק פרויקט דיור גדול בראש העין, שבנטרול תרומתו, מדובר בעליה מתונה בלבד של כ-5% לעומת נובמבר וירידה של 12% לעומת השנה שעברה.


את הגידול בעסקאות בחודש דצמבר הובילו רוכשי דירה ראשונה (מרביתם זוגות צעירים), עם עלייה של 76 אחוזים בהשוואה לחודש הקודם, ועלייה של 50 אחוזים בהשוואה לדצמבר אשתקד. הגידול נרשם בכל אזורי הארץ , אולם הוא בולט במיוחד בישובים המתאפיינים במחירי דירות נמוכים יחסית לרמה הארצית. כך למשל, באזור באר-שבע נרשם גידול של קרוב ל-100 אחוזים ברכישות הזוגות הצעירים.

נתונים ראשוניים לחודש ינואר 2014 מצביעים על ירידה חריגה במספר העסקאות, הן בהשוואה לדצמבר והן בהשוואה לינואר אשתקד. ירידה זו בולטת בעיקר ברכישת דירות יד שניה, ולפיכך ניתן להניח כי היא נובעת לפחות בחלקה מהשביתה בה נקטו עובדי משרדי הטאבו במהלך ינואר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן