שיכון ובינוי מדווחת על סגירה פיננסית בקולומביה

שיכון ובינוי הודיעה היום על סגירה פיננסית לפרויקט Cundinamarca 010 בקולומביה. הפרויקט הוא חלק מתכנית רב לאומית לשדרוג מערכת הכבישים במדינה. היקף הפרויקט, כולל עלות הקמתו, עלויות מימון והפעלה בתקופת ההקמה, נאמד כיום בכ-640 מיליון דולר. ההקמה תבוצע על ידי חברת הבת שיכון ובינוי SBI, זרוע הקבלנות הבינלאומית של קבוצת שיכון ובינוי. "זהו שלב משמעותי נוסף במימוש האסטרטגיה הבינלאומית של הקבוצה להרחיב את פעילות התשתיות הבינלאומית שלה", אמר יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני. "השלמת הסגירות הפיננסיות בארה"ב ובקולומביה יתרמו לצבר ההזמנות של הקבוצה וכן לפיזור הצבר".

במסגרת הסגירה הפיננסית, שהובלה על ידי חטיבת הזכיינות בשיכון ובינוי, התקשרה הקבוצה עם מספר גופים פיננסיים, מקומיים קולומביאניים ובינלאומיים, למימון ארוך טווח של כ-460 מיליון דולר לפרויקט. "שיכון ובינוי מגשימה את האסטרטגיה העסקית שעל פיה היא פועלת", הסביר מנכל שיכון ובינוי, ירון קריסי. "שיכון ובינוי תביא לפרויקט יכולות ביצוע, מצוינות, מקצועיות וניסיון של עשרות השנים בביצוע מוצלח של פרויקטים דומים".


היקף הפרויקט נאמד ב-460 מיליון דולר | צילום: פוטוליה

מדובר בפרויקט BOT למימון, הקמה, שיקום, תפעול ואחזקה של כביש אגרה בקולומביה באורך של כ-154 ק"מ. הפרויקט ממוקם בסמוך לעיר בוגוטה, בירת קולומביה. ההתקשרות בפרויקט היא מול רשות התשתיות הממשלתית במשרד התחבורה הקולומביאני (ANI) ותקופת הזיכיון הינה 25 שנים (עם אופציה להארכה עד 29 שנים).

לפני כחודש דיווחה שיכון ובינוי על השלמת מימון לפרויקט להקמה, הפעלה ותחזוקה של נתיבי אגרה במטרופולין יוסטון שבטקסס, ארה"ב בהיקף של כמיליארד דולר. כמו בקולומביה גם בטקסס, ההקמה תבוצע גם היא על ידי SBI.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן