שיכון ובינוי מסכמת את שנת 2015: הכנסות של 5.1 מיליארד שקל

קבוצת שיכון ובינוי דיווחה היום על תוצאות כספיות לסיכום שנת 2015 והרבעון הרביעי של אותה שנה, כאשר הכנסות הקבוצה עמדו על 5.1 מיליארד שקל, ירידה של 18% לעומת שנת 2014. הירידה נבעה בעיקר מהאטה בקצב ביצוע העבודות בניגריה על רקע חילופי השלטון במדינה. ברבעון הרביעי ירדו ההכנסות ב-22% לעומת אשתקד והסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל.

במגזר התשתיות בישראל הרווח הנקי של סולל בונה עלה והסתכם ב-57.6 מיליון שקל לעומת הרווח הנקי אשתקד שהסתכם ב-51.6 מיליון שקל, עליה של 12%.

במגזר הנדל"ן, חברת הבת (85.8%) שיכון ובינוי נדל"ן רשמה עלייה ברווח הנקי שהסתכם ב-202 מיליון שקל לעומת 187 מיליון שקל אשתקד, עלייה בשיעור של 8%. לעומת זאת, בהכנסות ישנה ירידה שנבעה בעיקר מירידה בכמות אכלוסי הדירות בשנה החולפת, שאוזנה על ידי עליה במחיר הדירה הממוצעת שאוכלסה. פערי המחיר נבעו ממיקומי הפרויקטים שאוכלסו. בשנת 2015 קצב מכירות יחידות הדיור הגיע לשיא – החברה מכרה 912 יחידות דיור בהיקף כספי של 1,296 מיליון שקל.

הרווח הנקי הסתכם ב-440 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת שנת 2014. ברבעון הרביעי עמד הרווח הנקי על 73 מיליון שקל.

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני | צילום: סיון פארג'

איי די או (ADO), אשר שיכון ובינוי מחזיקה ב-42% ממניותיה, סיימה שנה של תוצאות מצוינת בהן גידול של כ-45% ברווח הנקי שהסתכם ב-460 מיליון שקל, הכנסות של 326 מיליון שקל לעומת 163 מיליון שקל ב-2014.

בעקבות התוצאות, הכריז הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל.

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני, ציין כי "בשנת 2015 התמודדנו עם אתגרים מורכבים, בראשם ההשפעה של חילופי השלטון בניגריה, שהובילו לירידה זמנית בהיקף הפעילות שלנו במדינה. שמחנו לשמוע על אישור תקציב 2016 של ניגריה בשבוע שעבר, ואנו מאמינים שזהו צעד נוסף משמעותי למדינה ולחברות שפועלות בה. אירועי השנה חידדו ביתר שאת את החשיבות שביישום התוכנית האסטרטגיה של הקבוצה – הפיכה לקבוצה גלובאלית ומגוונת. בין הישגי השנה, זכייה במגה פרויקט להקמת כביש אגרה בטקסס; הנפקת ADO בבורסה בפרנקפורט, והכפלת פורטפוליו הנכסים המנוהל; קידום אינטנסיבי ומשמעותי של הסגירה הפיננסית בפרויקט כביש האגרה בקולומביה; זכייה בפרויקט הידרו אלקטרי בגואטמלה ותחילת ביצוע של פרויקטים חדשים באוגנדה, טוגו וחוף השנהב; מכירת כ-303 יחידות דיור ב-4 מדינות באירופה והשקעות בקרקעות אסטרטגיות בתל-אביב וכן בפולין, צ'כיה וסרביה. הרחבת הפעילות העסקית בוצעה במקביל לצמיחה והרחבה של פעילות הקבוצה בתחום הקיימות, כאשר במהלך השנה השקנו את תכנית החדשנות של הקבוצה – BuildUp העולה בקנה אחד עם המגמות העולמיות הרווחות ליישום חדשנות".

מנכ"ל שיכון ובינוי, ירון קריסי, מסר כי ברמה המקומית, "בתחילת 2015, השלמנו את מכירת פרויקט PV עין השלושה ברווח של כ-23 מיליוני שקל, בחודש מאי זכינו בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל-אביב בהיקף של כ-3.1 מיליארד שקל, בחודש יולי השלמנו את הסגירה הפיננסית בפרויקט תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים בהיקף של 4 מיליארד שקל ובתחילת חודש מרץ 2016 התקשרנו בהסכם למימוש אחזקותינו במפעיל מתקן ההתפלה בחדרה, עסקה שצפויה להביא לרישום רווח הון של 80 מיליון שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן