שיכון ובינוי מסכמת רבעון: הרווח הנקי זינק ב-56%, צבר ההזמנות חצה את רף ה-12 מיליארד שקל

חברת שיכון ובינוי דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של 2015, מהן עולה כי ההכנסות הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, ירידה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנגד, חל גידול בהכנסות החברה מתחום האנרגיה המתחדשת. הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ב- 270 מיליון שקל, עלייה של 100% לעומת התקופה המקבילה. שיפור הרווחיות נובע ממימוש של שני נכסי נדל"ן, מסבירים בחברה, כמו גם מרווח ממכירת מתקן סולארי וכן מהתחזקות הדולר שהביאה לשיפור תוצאות פעילות הקבלנות הבינלאומית של הקבוצה. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב- 115.7 מיליון שקל, עלייה של 56.4% לעומת הרבעון המקביל.


משה לחמני, יו"ר החברה | צילום: יח"צ

במהלך הרבעון השני דיווחה הקבוצה על זכייתה (כחלק מקונסורציום חברות בינלאומי) בחוזה לביצוע עבודות חפירת הרכבת הקלה בתל אביב בהיקף של מעל 3 מיליארד שקל שיבוצע במשך 6 שנים. במהלך פברואר זכתה הקבוצה יחד עם קבוצת חברות בינלאומית בחוזה לסלילת כביש אגרה בטקסס (ארה"ב) בהיקף של כ- 1 מיליארד דולר, ובסוף מרץ השלימה באמצעות חברת הבת איי.די.או. גרופ (בה מחזיקה החברה כ- 39%) עסקה להרחבה משמעותית של פורטפוליו הנכסים שלה בברלין. בסך הכל, צבר ההזמנות של הקבוצה הגיע בסוף הרבעון לראשונה לרף של 12 מיליארד שקל. מתוך צבר זה, כ- 9.2 מיליארד ש"ח הינו בגין הפעילות בחו"ל.


מנכ"ל החברה עופר קוטלר | צילום: יח"צ

יו"ר קבוצת שיכון ובינוי, משה לחמני, הגיב לפרסום הדו"חות ואמר כי "שיכון ובינוי הציגה ברבעון הראשון שיפור ברווח התפעולי והנקי והמשיכה במימוש האסטרטגיה של התרחבות גלובאלית והתמקדות במגה-פרויקטים. במהלך הרבעון ולאחריו דיווחנו על זכיה בחוזי ענק בארה"ב ובישראל. חוזים אלו מבטיחים הכנסות עתידיות בשנים הבאות ויביאו לשיא חדש את צבר ההזמנות של הקבוצה". מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, עפר קוטלר, הגב גם הוא לפרסום ואמר כי "אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה שמנחה אותנו, לפעול בערכים של מצוינות ואיכות ביצוע בלתי מתפשרת. אנו מאמינים שערכים אלו הן מהסיבות המשמעותיות לכך ששיכון ובינוי ממשיכה לזכות במגה פרויקטים כדוגמת הפרויקט לביצוע מנהור ותחנות הרכבת הקלה בתל אביב והקמת כבישי אגרה בקולומביה וטקסס. אנו נמשיך לפעול להרחבת הפעילות העסקית שלנו בארץ ובעולם ולהעמיק אחיזה בשווקים נוספים ומדינות חדשות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן