שיכון ובינוי תקים תחנת כח תרמו סולארית ב-1.1 מיליארד דולר באשלים

חברת נגב אנרגיה זכתה במכרז להקמת תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים. החברה המורכבת מהחברות "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" וחברת בת של "אבנגואה" הספרדית, נבחרה כזכיינית בפרויקט מסוג BOT לתכנון, מימון, הקמה והפעלה של תחנת כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית בפלוטA באזור אשלים בנגב המערבי. 

נגב אנרגיה עתידה לחתום על הסכם הזיכיון להקמת התחנה בשבועות הקרובים, והיא מצויה במגעים עם גופים פיננסיים שונים במטרה לקדם את הסגירה הפיננסית של הפרויקט.

בשיכון ובינוי מסבירים כי תחנת הכוח תוקם בהשקעה מתוכננת של כ-1.1 מיליארד דולר והיא צפויה לקום עד שנת 2017. המתקן יהיה בעל כושר ייצור כולל של כ- 110 מגוואט, מהגדולים בעולם מסוגו והחשמל המיוצר בו יימכר במלואו לחברת החשמל בהסכם ל- 25 שנים מתחילת ההפעלה.

ייצור החשמל במתקן יבוצע בטכנולוגיה תרמו סולארית, שעיקרה ריכוז של קרינת השמש לצורך הפקת אנרגיה תרמית (חום) והמרתה לחשמל באמצעים קונבנציונאליים (טורבינת קיטור), תוך שימוש מזערי בגז טבעי לצרכי תגבור בלבד, ותוך ייצור חשמל נקי, תוך מזעור פליטת מזהמים לאוויר.

עפר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי | צילום: רמי זרנגר

התחנה תצטרף לתחנה תרמו-סולארית נוספת בהספק דומה ולתחנה פוטו-וולטאית בהספק של 30 מגה-ואט, אשר יקומו בסמוך לה במתחם אשלים. יחדיו, יספקו התחנות כ- 2% מסך ייצור החשמל במשק. 

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, בירכה על הזכייה, וציינה כי "מדובר בהוכחה נוספת ליעילותה של שיטת המכרזים כדרך להקמתם של מתקני תשתית בעלי מורכבות טכנולוגית, ולפיתוח התעשייה הישראלית, הפעם במסגרת משק האנרגיה ולמען הפחתת תלותה של ישראל במקורות אנרגיה חיצוניים".

עפר קוטלר מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי אמר: "אנו גאים להיות חלק מפרויקט שיתרום לפיתוח הנגב והפריפריה וייצר חשמל נקי לאזרחי מדינת ישראל . אני שמח מאד על שיתוף הפעולה הפורה עם ממשלת ישראל, ומאמין ששיתוף פעולה זה, יביא לפרויקט מוצלח לטובת משק החשמל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן