שילוב של מוזיקה והייטק: 10beats היא זירת מסחר לאמנים ומוזיקאים

מוזיקאים רבים אוהבים, בדרך כלל, לנגן יחדיו. אך מה קורה במידה וחבריכם אינם מתעניינים או יודעים לנגן על כלים, או שפשוט אין להם זמן להשקיע ביצירה שלכם? במקום להתחיל לפרסם מודעות ולבזבז זמן רב על חיפוש בסיסט, גיטריסט או אפילו חלילן, סטארטאפ ישראלי מציע לעזור לחבר בין מוזיקאים שונים מכל רחבי העולם, ואפילו לאפשר להם להרוויח מכך. הכירו את 10beats.

דמיינו לכם את המצב הבא: סוף סוף נחתה עליכם המוזה והצלחתם לשבת, לכתוב ולהלחין שיר שלם. בדמיונכם הוא נשמע מושלם, מלווה בצלילי כינורות, נבל ואפילו חצוצרה, אבל לצערכם אתם לא מכירים נגנים פנויים שיכולים לעזור לכם להפוך את היצירה שלכם למושלמת.

בדיוק בנקודה זו נכנס אתר 10beats, רשת מסחר חברתית לאמנים מכל רחבי העולם, שיעזרו לכם להפוך את השיר שלכם למושלם באמצעות הוספת כל כלי שרק תרצו ליצירה הסופית שלכם. כך, במקום לסמוך על חברים, המלצות מפה לאוזן ולעיתים קרובות לבזבז זמן רב רק כדי להבין שהאמן העומד מולכם אינו שותף לחזון היצרתי שלכם, תוכלו למצוא את ההתאמה המושלמת – מבלי לקום מהמחשב ומבלי לעזוב את אולפן ההקלטות.

10beats מאפשר לכל אמן ליצור דף המציג אותו, ומכיל מידע כללי אודות כלי הנגינה בהם הוא מתמחה ואף מאפשר להוסיף קטעי נגינה, כך שהרוכשים הפוטנציאלים יוכלו "להתנסות במוצר" לפני הרכישה. לצד כלי הנגינה, האתר מציג גם משתמשים המסוגלים לערוך או לסמפל את השיר הסופי שכבר נמצא בידיכם, ולהוסיף לו את הטאץ' האחרון לו הוא זקוק.

לחילופין, במידה ואתם יודעים לנגן על כלי כזה או אחר, או שתרצו להציע את שירותיכם כזמרים או עורכי סאונד תוכלו בקלות ליצור לעצמכם דף פרופיל המכיל את המידע הדרוש לכם, קובץ קול להתרשמות ראשונית וכמובן המחיר אותו אתם מעוניינים לקבל על שירותיכם. מדובר על תהליך פשוט ומהיר, שיאפשר לכם להפוך את התחביב למקצוע של ממש.

בכל הנוגע למאחורי הקלעים, לאחר שהחלטתם לשלם למוזיקאי שמצא חן בעיניכם – תוכלו להתחיל להתכתב ולהחליף קבצים, עד שרוכש השירות יאשר את הגרסה הסופית. מדובר על קונספט הדומה לאתר Fiverr, רק שכאן ההתמקדות היא בנושא המוזיקלי. לא ברור כמה קבצים בדיוק יכולים המשתמשים להחליף במסגרת העסקה, אך בהתחשב בעובדה שאתם יכולים להאזין מראש לאמן, סביר להניח שמלכתחילה תשמעו את איכות ההקלטה והמוזיקה, כך שלא תופתעו כשתקבלו את הקובץ הסופי.


צילום: יח"צ

חשוב להבהיר כי מדובר על אתר שעלה רק לפני מספר שבועות בודדים לאוויר תחת הכותרת "בטא", כך שאתם עלולים להתקל במספר בעיות כגון אפשרויות שעדיין אינן זמינות או הצורך להכניס שוב ושוב את שם המשתמש והסיסמה שלכם, במידה ואכן נרשמתם לאתר.

מאחורי 10beats עומד עמרי לוי, מוזיקאי עצמאי ואיש הייטק שמאז ומתמיד חיפש דרכים לשלב בין שתי האהבות שלו, וחיפש את הדרך בה הטכנולוגיה יכולה לעזור לאמנים להפיץ את המוזיקה שלהם, או להתחבר למוזיקאים אחרים. לפני כעשר שנים הקים וניהל את לייבל הרשת הראשון בארץ (בייסמנט), וכשהיה בעיצומן של ההקלטות לאלבום השני שלו חיפש מוזיקאי שיוכל לעזור לו עם המיקסים.

לוי יצר קשר באותם ימים עם בחור אמריקאי שהסכים לעזור, ובמשך מספר שבועות באמצעות שרתי FTP העבירו אחד לשני קבצים ועבדו יחדיו. השניים מעולם לא שוחחו בטלפון, וישבו בשני קצוות של העולם מבחינתם. לאחר כמה שנים, כשלוי החל את העבודה על האלבום החדש שלו שוב עלה הצורך להעזר במישהו חיצוני ומשם הרעיון להציע שירות למוזיקאים שיאפשר להם ליצור קשר עם נותן השירות הרצוי, מכל מקום בו הם נמצאים ברחבי העולם.

בעוד שלאתר קיימים מתחרים בשוק, ביניהם Fiverr עם אזור ייחודי המוקדש למוזיקאים, זה לא הצליח להרתיע את לוי שמאמין כי מוזיקאים ונותני שירות סאונד זקוקים למקום ייעודי משלהם מכיוון שלהם יש צרכים שונים מגרפיקאים ושאר נותני השירותים באתרים הללו.

נכון להיום, 10beats מונה כמה מאות נרשמים הממשיכים להגיע ולהרשם לאתר באמצעות פרסום מפה לאוזן. לוי עובד ללא משקיעים במודל MVP, במטרה לבדוק האם יש צורך והאם יש משתמשים הזקוקים לו.

בכל הנוגע למודל העסקי, גם כאן בחר לוי בצורת עבודה פשוטה בה עבור כל עסקה המתבצעת באתר, גם אם היא מתומחרת בעשרות או מאות דולרים, 10 דולרים מועברים בחזרה אל האתר. הסכום הנמוך נובע מהרצון של לוי להציע קודם כל פלטפורמה לאמנים, ונכון להיום להמשיך לקיים את האתר מבלי לגבות יותר מידי מהאמנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן