שימרו על הפשטות, אל תשכחו לבצע בדיקות: 4 טעויות נפוצות בבניית תוכנה – וכיצד ניתן להימנע מהן

אין ספק שהמוצר האינטרנטי יכול לבנות או להרוס חברה. התוכנה העומדת מאחוריו (בשילוב העיצוב) ימשכו, יערבו, וגם ימירו לקוחות פוטנציאליים בעתיד. זאת – כל עוד אתם עושים את הכל נכון.

חשוב שהתוכנה תהיה נקיה מטעויות, אבל בדרך כלל קשה לנו לראות את הטעויות של עצמנו. אנחנו מגלים אותן רק כשמישהו אחר בא ומעיר לנו על כך (לעיתים, מפסידים לקוח באופן הזה). בניית תוכנה באופן עצמאי היא תהליך ששואב המון זמן וכסף. לכן, אנחנו ברנקי כאן כדי לעזור לכם להימנע מטעויות. הנה 4 הנפוצות ביותר שאנשים מבצעים בעולם התוכנה:

יותר מדי התרחשויות במקביל

אם התוכנה שלכם הייתה מוחלפת במפגש פנים אל פנים עם הלקוח, היה לכם מספיק זמן כדי לתאר בפניו בפרטי פרטים איך המוצר עובד מא' ועד ת'. באינטרנט עומדות בפניכם כ-3 שניות בלבד על מנת להעביר את המסר (ומשך הזמן הזה יורד ככל שכושר הריכוז שלנו הולך ומצטמצם). חוץ מזה, המשתמשים שלכם לא יכולים לשים לב לכל הפרטים הקטנים והם מעדיפים שתראו להם את התכנים בצורה ישירה.

כיצד לעשות זאת נכון? הקפידו על תיאורים פשוטים. נסו לעבות ולצמצם את ערך ההצעה שלכם למשפט אחד שיבטא את המניעים באופן ברור. היצמדו למונחים לא מורכבים וקלים, שכל הדיוט יכול להבין. קבעו סדר עדיפויות למידע שאתם כוללים בדף שלכם וודאו שכל המידע החיוני נמצא בו.


בניית תוכנה טובה – הדרך להימנע מבעיות בעתיד | צילום: thinkstock

מערך הבדיקות צריך להיות בראש סדר העדיפויות

מערך הבדיקות מוכיח שקוד התוכנה שלכם אכן עובד. כשמבצעים את הבדיקות הנדרשות, הדבר מכריח אתכם לחשוב על העיצוב ועל מה שהוא אמור להשיג, זה שומר על המיקוד שלכם ויוצר עיצוב טוב יותר. חוץ מזה, אולי תמצאו באג במהלך הבדיקה, וככל שתקדימו לגלות אותו כך התיקון יהיה פחות יקר. לעריכת הבדיקה לפני הקידוד יש המון יתרונות ברורים מאליהם, ובכל זאת יש מתכנתים בחברות גדולות שלא עושים זאת כלל.

כיצד לעשות זאת נכון? מתכנתים רבים מדלגים על שלב הבדיקה, סתם בגלל שזה לוקח זמן. אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים שאף באג לא מסתתר במוצר שלכם, עומדת בפניכם אפשרות למערך בדיקה אוטומטי, שתוכלו לבצע בעצמכם. הפלטפורמה הבולטת נכון לעכשיו היא Typemock הישראלית, המבצעת מערך בדיקה מקיף.

חוסר איזון בין העיצוב למסר

כמובן שעיצוב אסתטי ונעים הוא מאוד חשוב, אתם לא רוצים שהגולשים יעזבו את הדף שלכם מיד. חשוב לזכור שהעיצוב הוא לא הכול. בסופו של דבר, המסר שאתם רוצים להעביר הוא לא "איזו תוכנה יפה יש לי", אלא מסר המבטא את מטרת העסק שלכם. אתם לא רוצים שהדף האטרקטיבי יסיח את הדעת מהמסר השיווקי – הסיבה העיקרית בגינה התאמצתם למשוך גולשים לתוכנה שלכם מלכתחילה.

כיצד לעשות זאת נכון? חשוב שהעיצוב יהיה אטרקטיבי ומושך, אבל פשוט. וודאו שהמסר שלכם הוא באמת האטרקציה העיקרית.

אין מענה לצרכי הלקוחות בשלב מוקדם

התוכנה שלכם היא חלק מתהליך ארוך מול הלקוחות, ותוכלו להשתמש בה ככלי מכירות מעולה. זה לוקח זמן לבנות יחסי אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים – אתם לא יכולים לצפות שהם ייצטרפו אליכם מידית. אם התוכן שמוצג בדף עוסק אך ורק במוצר שלכם, זה יכול קצת לאיים על הלקוח ולתת לו הרגשה כי אתם דוחפים אותו לקנות.

כיצד לעשות זאת נכון? התוכן צריך לדבר על הלקוחות ולא על המוצר. כתבו על מצבים ספציפיים שבהם הלקוחות יכולים למצוא את עצמם. צרפו להסברים שלכם קישור לבלוג, שיכול להיות תוספת מוצלחת לאתר באופן כללי ולקידום בגוגל בפרט. WordPress Related Posts, לדוגמה, יכול לגרום לגולשים להישאר זמן רב יותר בבלוג שלכם. תוסף זה יציג בתחתית הבלוג פוסטים דומים במטרה לערב את המשתמש ולגרום לו לקרוא פוסט נוסף.

ביצעתם את אחת מהטעויות האלה עם המוצר שלכם? אשמח לשמוע על מקרים נוספים מהחיים.

– יואב וילנר הוא מנכ"ל חברת ראנקי וכן בלוגר במגזינים המובילים בעולם:
Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן