שינויים בחוק שכר הבכירים: פטור מאישור האסיפה הכללית לשכר של עד 270 א' שקל

משרד המשפטים גיבש תקנות מקלות לחוק שכר הבכירים. על פי התקנות החדשות, יינתן פטור מאישור האסיפה הכללית לשכר של עד 60 אלף שקל בחודש. את התקנות החדשות גיבש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. שרת המשפטים ציפי לבני אמנם מתנגדת למהלך אך הסכימה לשקול את עמדתה לפני השימוע בנושא. 

על פי התקנות החדשות, חברה קטנה, שאינה נכללת במדד ת"א 100 של הבורסה, תהיה שאית לקבוע לראשונה מדיניות תגמול עד ה-12 בינואר 2014 במקום עד ספטמבר 2013. עוד נקבע כי אם החברות הללו מחליטות כי עלות העסקה המקסימלית בחברה לנושא משרה תהיה מתחת ל-720 אלף שקל בשנה, לא יהיה צורך באישור האסיפה הכללית לכך.

לבני | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף על פי התקנות, "לגבי נושא משרה שאינו דירקטור או מנכ"ל ניתן לקבוע כי רכיבים משתנים במזומן ישולמו כולם או חלקם על פי קריטריונים שאינם ניתנים למדידה בהתחשב בתרומתו של נושא המשרה לחברה ויכול כי תשלום רכיב זה יהיה באישור המנכ"ל".

כמו כן, החברות הקטנות יקבלו פטור מאישור האסיפה הכללית בנושא עסקאות בעלי עניין שגרתיות, כגון התקשרות בביטוח לדירקטורים. את העסקה ניתן יהיה לאשר על ידי ועדת התגמול של הדירקטוריון. התנאי הכרחי הוא שההתקשרות היא בתנאי שוק ושאינה עשויה להשפיע באופן מהותי על רווחיות החברה, רכושה או התחייבויותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן