שינוי כתובת: מדוע עוברים עשירי ברזיל לגור בפאבלות של ריו?

שכונות העוני של ריו דה ז'ניירו הפכו לפיסת הנדל"ן המבוקשת ביותר בעיר. על פי נתונים של חברת ייעוץ נדל"ן מקומית, כ-13% מתושבי הפאבלות בריו כיום נחשבים לעשירים. אטרקטיביות האזור נובעת בין היתר ממחירי השכירות הנמוכים שם וכן מהנוף המרהיב שהשכונות מציעות. 

הפאבלות של ריו משקיפות על פסגת הר הסוכר המפורסם ואף מאפשרות תצפית מרהיבה אל מעבר לו, לכיוון החופים היפים של השכונות קופקבנה ואיפנמה. מנופים אלה נהנים כיום למעלה ממיליון תושבי שכונות העוני. 

האוכלוסייה באזור הפאבלות של ריו מחולקת ל-4 מעמדות. בראש הפירמידה החברתית נמצאים מעמדות A ו-B. בני המעמדות יודעים קרוא וכתוב ומחזיקים בעבודות קבועות. על פי סטנדרטים ברזילאים, אדם עשיר השייך למעמד A הוא מי שמרוויח 520 דולר לחודש נטו.

ריו דה ז'ניירו | צילום: רויטרס

בני מעמד זה אמנם לא ייחשבו עשירים מחוץ לפאבלות ולא יוכלו להרשות לעצמם בית גדול באזורים המבוססים יותר של העיר, כמו קופקבנה, שם השכירות מגיעה ל-1,200 דולר בחודש. אולם, מחקר חדש שנעשה בשיתוף עם עיריית ריו מראה כי ההכנסות בחלק העני של העיר הולכות וגדלות, מה שמאפשר לבנקים וסוכנויות ביטוח לפעול בשכונות ולהכניסן לעידן המודרני. 

רונלדו מוראלס, מנהל סוכנות הייעוץ הנדל"ן דאטה פופולר מסביר כי "מרבית תושבי השכונות שהתעשרו הם בעלי עסקים קטנים שהרחיבו את פעילותם העסקית בקהילה המקומית". לדבריו, בשנת 2001, רק כ-1% מתושבי הפאבלות בריו היו בעלי הכנסה גבוהה. אולם כעת, עם התרחבותו של המעמד הגבוה באזור, גדל גם כוח הקנייה שלו. "היום העשירים בשכונות יכולים לקנות יותר סחורות ולשלם יותר על שירותים ובאופן טבעי הם מעדיפים לעשות זאת באזור המגורים שלהם". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן