שכחו אותו בבית: ההמצאה שתאפשר לכם לשמור על קשר עם חיית המחמד – גם במהלך יום העבודה

אנשים אוהבים את חיות המחמד שלהם. אך לצער כולנו, זה בלתי אפשרי להישאר איתם כל הזמן, וחיות מחמד רבות מבלות שעות שלמות בבכי וציפייה לשובו של בעליהם מיום העבודה, הלימודים או כל עיסוק אחר אליו לא יכלו להתלוות.

הבעיה הזו היא שעמדה לנגד עיניהם של קבוצת חברים-יזמים מאוקראינה, אשר פיתחו את המוצר בשם Petcube. הם בחרו לנסות ולגייס את הכסף הדרוש לייצור והפצת המוצר באמצעות אתר מימון ההמונים קיקסטארטר, וביקשו 100,000 דולר לשם כך. לאחר 42 ימי הקמפיין שהעלו לאתר, גייסה החברה לא פחות מ-251,000 דולר.

המוצר עצמו – תיבה קטנה המורכבת מאלומיניום וזכוכית – מצויד במצלמה, רמקול, חיבור ווי-פי וסמן לייזר. בכל אלו ניתן לשלוט באמצעות אפליקציה מיוחדת מהסמארטפון או מהטאבלט, וכך מתאפשר לבעליו של חיית המחמד הרחוק לצפות במעלליה, לדבר עמה, ואף לשחק איתה (ניתן ללמד את החיה לרדוף אחר סמן הלייזר, ולדבר אליה תוך כדי הפעילות המשותפת).

המוחות מאחורי המוצר – אשר יימכר בסכום של 199 דולר – הם אלכס נאסקין, אנדריי קלן וירוסלב אזניוק – 3 חברים ממשרד פרסום, אשר הקימו יחדיו את החברה בעיר הולדתם קייב. הטריגר לפיתוח היה כלבו של נאסקין, "רוקט", אשר בכה ונבח בשעות בהן עזב נאסקין את הדירה, עד כדי כך שהשכנים נאלצו להזמין את המשטרה המקומית. לאחר מכן, מספר אזניוק, "שמתי לב שכל חבריו של אלכס רצו גם הם מכשיר כזה". מאז, החברה הכוללת 10 עובדים העבירה את מרבית פעילותה לסן פרנססיקו, אך שמרה על סניף אחד גם בעיר המקור של שלושת החברים. אזניוק עצמו נמצא בימים אלו בסין – שם הוא מתכונן לתחילת תהליך הייצור.

אך Petcube מציעה אף מעבר לדרך לשמור על קשר עם חיית המחמד כשאתם מחוץ לבית. האפליקציה מאפשרת גם למכרים נוספים, לבני משפחה, ואף לזרים מוחלטים לשעשע את חיית המחמד האהובה עליכם בהיעדרכם – אם תרצו בכך. כמובן, את התוסף הזה לאפליקציה יש ליישם בזהירות מירבית, שכן מדובר במצלמה הממוקמת בתוך ביתו הפרטי של המשתמש.

צילום: shutterstock

אך שלושת החברים-יזמים לא מסתפקים בבידור חיות מחמד פרטיות, אשר נשארו לבד בסלון החמים של בעליהם. "Petcube יותקן גם במקלטים לחיות רחוב, ואנשים ללא חיות מחמד יוכלו לשחק איתם ולשעשע אותם למשך זמן קצר. אולי כמה מהם אפילו יתאהבו ויאמצו את החיה לאחר מכן" אומר אזניוק. כבר היום החברה סיכמה עם מספר מקלטים לחיות רחוב ברחבי ארה"ב על שיתוף פעולה בעתיד הקרוב.

עד עתה, מרבית המימון הגיע מפעילים ומתנדבים בתחום בעלי החיים, כמו גם מכמה משקיעים פרטיים גדולים ("אנג'לים"), לרבות המשקיע הידוע סיימון דוקאץ', המשמש גם כמנטור ליזמים הצעירים. דוקאץ' בתחילה לגלג על הרעיון, אך נכנע לאחר שהבין עם מי יש לו עסק: "לבסוף נפגשתי איתם, ופשוט הבנתי" הוא נזכר, "ראיתי את הלהט והתשוקה בקבוצה הזו. אני לא יודע איך לתאר זאת – לפעמים אתה פשוט מביט בבחור ויודע שהוא הולך להצליח".

לאחר שגייסה הון רציני, בחברה מתכוננים להתחיל ולייצר כ-3,000 יחידות ראשונות. המזמינים הראשונים, אשר האמינו במיזם ושילמו על המוצר מראש באמצעות "קיקסטארטר", צפויים לקבל את המכשיר כבר בחודש מאי הקרוב. בנוסף, החברה מנהלת שיחות עם מספר מפיצים בארה"ב, בכדי להפיץ את המוצר לקהל הרחב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן