שלום: "אם הצבא ייכנס לנמלים – אעמוד עם העובדים בשער"

הרפורמה בנמלים ממשיכה לעורר עניין: השר לאנרגיה ומים והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, תקף היום בחריפות את ההצעה להכניס את צה"ל לנמלי הים במידה והעובדים ישביתו את הנמלים.

"מדובר ברעיון עוועים שחייבים להורידו מיידית מסדר היום. אני לא רוצה לחיות במדינה שמפעילה צבא כדי לשבור איגודי עובדים", אמר שלום. "אם זה בכל זאת יקרה, אני מתחייב לעמוד עם עובדי הנמלים בשערי הנמל ולעצור את החיילים מלהיכנס. אסור לאפשר עימותים בין עובדי הנמלים לבין בניהם ונכדיהם שמשרתים בצה"ל".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שלום תקף את הדיווחים בתקשורת על הכנסת כוחות צבאים לנמלים במקרה של השבתתם בעקבות הרצון להקים רציפי נמל חדשים. אמש דווח כי המדינה מכינה תוכנית מגירה הכוללת בין היתר הכנסת כוחות צבאיים לנמלי הים. התוכנית הזוכה לשם הסמלי "1981" – השנה בה נשיא ארה"ב לשעבר, רונלד רייגן, פיטר את העובדים במגדלי הפיקוח בנמלי התעופה בארה"ב והביא במקומם פקחים צבאיים.

שלום | צילום: משה בנימין

עם זאת ולאחר שיצא כנגד הכוונה לערב צבא הדגיש שלום כי "מה שצריך כעת בנמלים הוא בניית רציפים נוספים כדי לתת מענה למשק ולהתפתחותו וחייבים לאפשר תחרות".

שלום גם תקף את רוח הרפורמות שאופפת את שרי הממשלה בימים האחרונים: "אני מרגיש מסוחרר ממבול הרפורמות המתפרסמות מדי יום בעיתונים. הממשלה מכהנת רק חודשיים וכמות הרפורמות שכבר פורסמו בעיתונים אינה רצינית. רפורמות הן דבר חשוב אך חייבים לבצע אותן לאחר לימוד מעמיק, באופן יסודי ותוך הפעלת שיקול דעת".

"ביצעתי בעבר בתפקידיי הקודמים כשר רפורמות ואני יודע שחייבים לקיים הידברות, לערוך דיון יסודי ומעמיק וזאת כדי לבדוק אפשרות ליישמן. זהו המתכון לקיום והצלחת רפורמות ולא באופן שחלק מהשרים פועלים בימים אלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן