שלום: "הרפורמה תגרור פיטורים וביטול הטבת החשמל חינם"

"כשהגעתי לתפקיד חשכו עיני – חברת החשמל בגירעון של 70 מיליארד שקל, היא אולי לא תוכל לספק חשמל וקרובה לחדלות פרעון. אם חברת החשמל הייתה חברה פרטית המסקנות חד משמעיות – יש להגיע לכינוס נכסים. במצבה של החברה היום לא ברור היכן היה הפיקוח, הניהול, הביצוע או המדיניות", כך אמר הבוקר שר האנרגיה והתשתיות, סילבן שלום.

את הדברים אמר שלום במסיבת עיתונאים שבה הכריז על קידום רפורמה ארגונית בחברת החשמל. באירוע השתתפו כמו כן יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואורי יוגב, שיעמוד בראש הוועדה הבינמשרדית שתקדם את הרפורמה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"רק כשנבין מה קרה נוכל להוביל את החברה קדימה כי אנחנו במצב SOS – חייבים להציל את חברת החשמל ולמנוע התמוטטות שלה", המשיך שלום.

סילבן שלום עם מנכ"ל החברה ויו"ר החברה | צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל

על אף שעוד אין מתווה רפורמה מפורט, שר האנרגיה אמר שהרפורמה תביא לפיטורי עובדים ולביטול הטבת חשמל חינם לעובדים: "יהיו צעדים כואבים אבל הם מחוייבים המציאות. הרפורמה תגרור צמצום מספר העובדים שיביא להתייעלות וגם פגיעה בהטבות כמו זו של החשמל חינם שהפכה לסמל לרע. בסיום התהליך הצרכן הישראלי ישלם פחות על החשמל והמשק כולו ייהנה מכך", הוסיף.

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות המשיך לדבר אחרי שלום ואמר כי "זו רפורמה לא פשוטה, שיש בה המון אלמנטים. תריך לבחון איך יוצרים איתנות פיננסית, איך מייעלים את החברה ואיך נותנים לה להתחרות בצורה הוגנת מול השוק הפרטי שנוצר", אמר עיני.

בהמשך דבריו תקף עיני את שר התחבורה, ישראל כץ, על התנהגותו בכל הנוגע לרפורמת הנמלים. "דרך ההידברות היא הדרך היחידה להגיע להסכמות עם העובדים ולהביא רפורמה", אמר. "רפורמה שנבנית בטיול עם הכלב צ'אבי היא לא רפורמה שמתייחסים אליה ברצינות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן