שלושה חודשים אחרי – האם הרשת שהחרימה את המותגים באמת מושכת את הלקוחות הישראלים?

לפני כארבעה חודשים הושקה ברעננה רשת הסופרמרקטים "אחד" אשר ביקשה לחדש ולבשר על מהפיכה צרכנית חדשה. הרשת שפועלת בשיטת יבוא מקביל וקידום יצרנים קטנים ומקומיים מעוניינת לפתוח סניף חדש בכל רבעון ברחבי הארץ כאשר הצפי הוא התרחבות לערים הגדולות במרכז הארץ והצבת תחרות ל"קרטלים והחברות המונופוליסטיות ששולטות בשוק", לפי מנכ"ל הרשת אירי שחר.

ברשת מספרים כי בסניף רעננה נכנסים בממוצע כ1000 לקוחות מדי יום ומרגע פתיחת הסניף הרשת שילשה את היקף מוצריה לכ2000 בד בבד עם פתיחת מחלקות חדשות כגון מחלקת מוצרים ללא גלוטן וסוכר, מחלקת פיצוחים טריים בשיתוף עם גרעיני עפולה ומחלקה טבעונית. כמו כן, בימים אלה משיקה הרשת סניף חדש בשכונת אגמים בנתניה.

הרשת מציעה חווית קנייה שונה ממה שהורגלנו הכוללת שירות עצמי במחלקות הבשר והגבינות, שקילה עצמית במחלקת הירקות והפירות וסל מוצרים אשר נבחר מראש ללא המגוון אליו התרגלנו ברשתות הגדולות. ב"אחד" טוענים כי מדיניות זו באה להימנע מ"בולמוס של קניות" וקנייה בזבזנית של כמויות מוצרים אשר אין מקום להחזיקם.

נושא נוסף שעולה הינו השירות – האם הצרכן הישראלי, שהפיל את הענקית סטארבקס בישראל כי לא ידעה לתת שירות ישראלי ומקומות ישיבה, יסכים לשקול בעצמו את הפירות והירקות ולקנות בשר וגבינות אשר לא נפרסו לנגד עיניו. והאם נתונים כמו קידום משקים קטנים ותוצרת הארץ עומדים איתנים מול העובדה כי ברשת לא מוכרים את המותג "קוקה קולה" ובמקומו משווקים את "סופר דרינק".

מחירים נמוכים אך ללא מגוון – מה תהיה דעתו של הצרכן הישראלי? | צילום: יח"צ

אם כן, עולה השאלה האם הרשת, שמבטיחה להיות הזולה ומוכוונת צרכנים בישראל תצליח למשוך את הישראלי חובב המותגים והאם המהפכה החברתית ופתיחתם של סניפי סופר קופיקס ימנפו את המומנטום של רשת "אחד" שמבקשת לפתוח ארבעה סניפים עד סוף 2015 או שההתנהגות הצרכנית הלא רציונאלית והמורגלות של הצרכן ב"מבצעים" ו"חינם", כפי שטוען החוקר דן אריאלי, יפעלו לרעת הרשת והשוק ימשיך בשלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן