שלושה ימים אחרי ההשקה: האקרים פרצו את חלונות 8

השקת מערכת ההפעלה חלונות 8 ביום שני האחרון לא הייתה רגע מכונן רק עבור המפתחת מיקרוסופט. היה זה גם יום חגם של ההאקרים הגדולים, אשר ראו לנגד עיניהם יעד חדש לפריצה.

ביום שלישי, יום לאחר ההשקה, הודיעה חברת Vupen הצרפתית, אשר חוקריה מפתחים טכניקות פריצה לתוכנות ומוכרים אותן ללקוחות ממשלתיים, כי היא הצליחה לפתח פריצה שמאפשרת להשתלט על מערכות שמריצות חלונות 8 עם אקספלורר 10, למרות שדרוגי אבטחה משמעותיים של מיקרוסופט בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה.

שאוקי בקרר, מנכ"ל וופן, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי החברה הצליחה לפרוץ למערכת החדשה של מיקרוסופט. דבריו הגיעו לאחר שמוקדם יותר החודש הבטיחה חברת אבטחת המידע כי היא תהיה מוכנה לחשוף את הפרצה במערכת ההפעלה חלונות מיד עם שחרורוה לשווקים: "חלונות תופץ רשמית ב-26 באוקטובר, ואנו נשחרר ללקוחות את הפרצה הראשונה באותו היום", כתבה החברה.

במייל למערכת פורבס, כתב בקרר כי הפרצה בחלונות 8 תיכלל בחבילת ההגנה שתספק החברה ללקוחותיה. הוא לא הסכים לענות כשנשאל אם תימכר גם ככלי התקפי. אולם למרות תשובתו המדודה, אין זה סוד שוופן מוכרת ללקוחותיה כלים להתקפה, כמו גם למגננה. החברה מוכרת פרצות באופן לא בלעדי לממשלות, לשימוש של סוכנויות ביון ורשויות אכיפת חוק. סביר להניח שגם הפרצה לחלונות 8 החדשה תגיע לידי הארגונים הללו, אם לא הגיעה כבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן