שלושה ישראלים מככבים ברשימת המנהלים שמשנים את העולם

בזמן שיש לא מעט עובדים בתעשיות השונות שמביאים את החברה שלהם לשיאי מכירות, ברשימה הבאה תוכלו למצוא רק מנהיגים אמיתיים בעלי אג'נדה. כאלה שמובילים תהליכים של שינוי ונחושים להגיע להישגים גדולים יותר עבור האנושות. לא רק כדי להגדיל את רווחי החברה בה הם עובדים, או את רווחיהם שלהם. הנה כמה מהשמות הבולטים ברשימה, ביניהם ישראלים מייסדיMobileye ו-WeWork.

לרשימה המלאה באתר פורבס

זיו אבירם, 58; אמנון שעשוע, 56
מייסדים, Mobileye
ישראל

לאחרונה אינטל קנתה את החברה ב-15 מיליארד דולר. מובילאיי היא ספקית מובילה של מצלמות המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, המתריעות בפני הנהג על סכנות אפשריות בדרך. כעת החברה עובדת על פיתוח מפות המסתמכות על חוכמת המונים, ומאגדות מידע ממיליוני מכוניות מה שמאפשר לרכב להיות מסוגל לקבל החלטות כמו נהג אנושי. "מכוניות ללא נהג מבוססות על טכנולוגיות מתקדמות ובטוחות, ישנו את עולם התחבורה", אומר שעשוע.

אבירם ושעשוע | צילום: מובילאיי

סטיוארט באטרפילד, 44
מייסד, Slack
ארה"ב

פלטפורמת מסרים מיידים מבוססת ענן המתאימה לעבודה בצוותים, המתפתחת להיות מרכז העצבים הארגוני בעשרות עסקים. הפיתוח הבא שלהם הוא אוטומטיזציה של משימות משרדיות בעזרת שימוש בבינה מלאכותית. "בעוד 10 שנים, אפילו 5, בכל ארגון ישתמשו בסלאק, או במשהו דומה", אומר באטרפילד.

פטריק קוליסון, 28; ג'ון קוליסון, 26 
מייסדים, Stripe
ארה"ב

האחים האירים שהפכו את חיי הסוחרים לכל כך הרבה יותר קלים, בכל הנוגע לרכישות אונליין ובמובייל. מדי שנה מתבצעות מיליארדי עסקאות באמצעות השירות ב-25 מדינות שונות. המוצר החדש שלהם, אטלס, יעזור למדינות כמו קובה להיכנס לעסקי המסחר האלקטרוני. "המשימה שלנו היא להאיץ את כלכלת האינטרנט כיחידה אחת, כדי להגדיל את התמ"ג שלו", אומר פטריק.

קן פרייז'ר, 62
מנכ"ל, Merck
ארה"ב

כשפרייז'ר התחיל את תפקידו כמנכ"ל, החברה הייתה ידועה בשערוריות שלה ובמספר קטן של תרופות ניסיוניות לטיפול בסרטן. בימים אלו היא אחת מהחברות המבטיחות בשוק עם ליין חדש של תרופות לטיפול בסרטן. ביניהם התרופה שהצילה את ג'ימי קרטר, קיטרודה, המחזקת את המערכת החיסונית ובכך מסייעת לגוף להרוג תאים סרטניים. התרופה אושרה לאחרונה לשימוש ב-15 סוגי סרטן, ומומחים צופים כי בעתיד הקרוב תאושר לשימוש לסוגים נוספים.

ג'ואו קונפי, 47
מייסדת, Lens Technology
סין

פיתחה את מסך הזכוכית המפורסם והדק של האייפון. התחילה לעבוד במפעל כשהייתה נערה מתבגרת, וב-2003 גויסה אל שורות מוטורלה, במטרה לעזור לחברה להחליף את מסכי הפלסטיק הנשרטים שלהם. בהמשך לקוחות כמו נוקיה, סמסונג ואפל נעזרו בשירותיה, וב-2005 ייסדה את החברה שלה באופן רשמי. כיום היא שווה 9 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת מהנשים העשירות בעולם.

אוון שפיגל, 26
מייסד, Snap
ארה"ב

גרם לעולם להתמכר לאפליקציית סנאפצ'אט, המאפשרת לשלוח תמונות וסרטונים לחברים הנעלמים לאחר מספר שניות. מדי יום משתמשים באפליקציה כ-158 מיליון אנשים, בממוצע של כ-18 פעם ביום לאדם. נתון שגרם אפילו לפייסבוק לחקות את פיצ'ר הסטוריז של סנאפצ'אט, ולאפשר למשתמשים להעלות תמונות וסרטונים שיעלמו לאחר 24 שעות. "סנאפ היא חברת מצלמות, ועדיין לא הגענו לשיא היכולת של מה שהמצלמות שלנו יכולות לעשות", אומר שפיגל.

אדם נוימן, 38
מייסד, WeWork
ארה"ב

רשת משרדי אופן-ספייס הכוללים עמדות עבודה להשכרה, חדרי משחק וברזי בירה. הרשת נמצאת ב-44 ערים מסביב לעולם, ומאפשרת ללקוחות לעבוד מכל סניף בעולם ולא רק מסניף אחד. משתמשים בשירותיה של הרשת כ-100,000 עובדים", הצורך האנושי לתקשורת הפך לחשוב מתמיד" אומר נוימן.

נוימן

גייב ניואל, 54
מייסד, Valve
ארה"ב

ב-2004, החברה של גייב שחררה את Steam, פלטפורמת גיימינג המפיצה משחקי וידאו, אשר הפכה מהר מאוד לאחת מערוצי המכירות הכי חשובים של תעשיית משחקי המחשב. בימים אלו Valve בדרך להוביל את עולם המציאות המדומה, לאחר שב-2016 הציגה לעולם את Vive, משקפי מציאות מדומה. "החלק הכי מעניין בלפתח מציאות מדומה הוא גם החלק הכי מפחיד – הכל לא ידוע", אומר ניואל. "אבל להיות מסוגל להתנסות בתחום החדש הזה, לעזור לו לצמוח ולהגדיר אותו זה חתיכת אתגר מרגש".

לרשימה המלאה באתר פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן